NK shoot-out 2017 !! Clubkampioenschappen op 14 mei !

Ook dit jaar is er weer een het landelijke Nederlands Kampioenschap Shoot-Out voor jeugd tot en met 16 jaar !
(Let op: de deelnemers mogen op 24 juni 2017, de finaledag, nog geen 17 jaar oud zijn).

De KNHB organiseert ook dit jaar weer dit tournooi, met voorrondes op de clubs, een regionaal districtskampioenschap en een landelijke finaledag.

Op Zondag 14 mei vindt op Forescate de jaarlijkse voorronde voor de landelijke shoot out competitie plaats.

Shoot-outs geven iedereen een eerlijke kans om uit te blinken en zijn voor keepers en spelers ook goed te oefenen. Het is een combinatie van concentratie, balgevoel en een goed plan en dus niet afhankelijk van het team waarin je speelt !
Uit vorige jaren weten we hoe gezellig en spannend een shoot-out dag is.

We hebben zoals altijd een ochtendprogramma met alle shoot-outs voor de E en D- jeugd vanaf 10.00 op veld 4.

In de middag begint dan vanaf 13.00 het programma voor de C, B en A-jeugd.
De winnaars van het ochtendprogramma (keepers en spelers) stromen dan ook in die shoot-outs in.

AANMELDEN:
De spelers en keepers kunnen zich met een druk op de knop heel eenvoudig opgeven via website (na inloggen met persoonlijke code). Doe dat wel UITERLIJK zondag 7 mei zodat we tijdig kunnen plannen !
Na 7 mei zal aanmelden niet meer mogelijk zijn.

Opgeven is technisch alleen mogelijk via de inlog op de website, niet via de app !
KLIK HIER voor meer informatie over het proces van aanmelden via de site.

Clubkampioenschappen: Per organiserende club worden 2 jongens, 2 meisjes, 1 keepers en 1 keepster voor de districtskampioenschappen geplaatst. De Forescate NK voorronde is op zondag 14 Mei  !

Districtkampioenschappen: Hier strijden alle clubkampioenen om de districtsbekers en een plaats voor de finaledag.

Uit de clubkampioenen worden vervolgens de beste spelers en keepers geplaatst voor de landelijke finaledag.
Het aantal kinderen dat per district doorgaat is afhankelijk van het aantal deelnemers. Voor ons district zijn de districtskampioenschappen op 25 mei, vanaf 10.00u in Pijnacker.

De landelijke finaledag is op 24 juni 2017, locatie Hockeyclub Den Bosch.

Op de finaledag zijn prachtige prijzen te winnen. De winnende jongen, meisje, keeper en keepster ontvangen sowieso een KNHB clinic voor hun team. Daarnaast zijn er aanvullende persoonlijke prijzen, die later dit jaar bekend zulen worden gemaakt.

Om een idee te geven van het verloop van een shoot-out ronde geven we jullie alvast een paar voorbeelden via een paar links die je kunt aanklikken:

Link:  https://youtu.be/vzpmwdOWGsc  (WK den Haag)

Tot de 14e !!!

Joyce Visser, George Kuijper en Ad de Gruiter

PS:  in de landelijke advertentie voor de NK shoot-out van 2015 (zie rechts hiernaast) heeft de KNHB eigenlijk al aangegeven welke kousen ze verwachten dat de winnaars zullen dragen.........
Laten we er alles aan doen om dat waar te maken !!
            ----------------------- >