MHC Forescate MD6 kampioen!
Na een zinderende eindstrijd hebben de meiden van MD6 van Forescate afgelopen zaterdag in Noordwijk de kampioenstitel veroverd! Het bleef tot het fluitsignaal spannend. Een uur eerder speelde directe titelkandidaat Klein Zwitserland. MD6 moest winnen om te voorkomen dat de titel naar Den Haag zou gaan.

Vol zenuwen begonnen de meiden de wedstrijd. De spanning was duidelijk zichtbaar en het was slikken toen de pittige tegenstand van Noordwijk in een doelpunt voor de thuisploeg resulteerde: 1-0 achterstand. Het ruim aanwezige Forescate-publiek bleef de meiden aanmoedigen en de trainers en coaches deden er alles aan om de spirit erin te houden.

Ondanks een te vroeg afgefloten strafcorner van Forescate op slag van rust, lieten de meiden zich niet van de wijs brengen en in de tweede helft begon het tij te keren. De spanning werd langzamerhand omgezet in het hervinden van de eigen kracht. De verdediging met Stien, Noa, Ellemijn en Floor was stevig en liet niet toe dat keepster Puck het erg moeilijk kreeg. Het middenveld met Lise, Bregje, Sophie, Suus en Cathelijne kregen meer en meer controle over de opbouw van het spel en zorgde voor een continue stroom van ballen richting de voorhoede met Celine, Feline, Charlotte en Sophie.

Het eerste prachtige doelpunt van Cathelijne halverwege de tweede helft uit een strafcorner was het keerpunt. De spanning viel weg en de druk op Noordwijk werd verder opgevoerd. Met nog 14 minuten te gaan maakte Danae het fantastische tweede doelpunt. Enorme blijdschap bij het hele team en de laatste zenuwen werden overboord gezet. Toen in de 26ste minuut de 1-3 door Sophie werd gemaakt kon het niet meer stuk. Met nog 9 minuten op de klok hadden de meisjes weer vleugels. Toen het publiek met de klok mee de seconden aftelde was de ontlading enorm. Kampioen!

In de zaalcompetitie was KZ de winnaar en Forescate tweede nu op het veld werden de rollen terecht omgedraaid. Een zeer succesvolle tweede helft van de competitie die alleen zo kon worden afgesloten omdat alle veertien meiden van het team iedere wedstrijd enorm hard hebben geknokt en zich hebben ingezet! Complimenten daarvoor! De beker kan daarom niet meer verdiend zijn! Wat een geweldige prestatie.