Veteranen in het zonnetje gezet

Op het zonovergoten waterveld van Rotterdam speelde Veteranen B afgelopen zondag zijn laatste competitiewedstrijd tegen de veteranen van Rotterdam. De wedstrijd was lange tijd in evenwicht en leek op een gelijkspel af te stevenen met goede kansen over en weer, maar werd uiteindelijk toch met 2-0 verloren. De wedstrijd was tegelijk de laatste hockeywedstrijd van Robert den Brave en Aernout Cortenbach, die beiden veel voor het team, maar vooral ook voor de club hebben betekend.

De spelers van Forescate speelden in hun nieuwe uittenue, donkerblauwe shirts met Support Casper logo. De stichting Support Casper is door Den Brave opgericht na het overlijden van zijn echtgenote Desiree aan alvleesklierkanker. Desiree was een actieve speelster, hockeymoeder en vrijwilliger bij Forescate en wordt nog dagelijks gemist.

Veteranen B had voor de gelegenheid EUR 500,- ingezameld voor het goede doel. De donatie komt ten goede aan onderzoek naar nieuwe behandelmethoden voor de genezing van alvleesklierkanker, de meest dodelijke vorm van kanker die jaarlijks ruim 2000 mensen treft. Support Casper heeft een informatieve website waarop het werk van Casper van Eijk en zijn team wordt toegelicht: www.supportcasper.nl.

Met Robert den Brave als Voorzitter van de stichting, Sjoerd Zwanenburg als directeur en Arjen Lankester die onderdeel uitmaakt van het interdisciplinaire artsen- en onderzoeksteam heeft Support Casper ook een Forescate tintje. Robert den Brave werd in het zonnetje gezet toen hij het nieuwe uit-shirt kreeg als dank voor zijn verdiensten voor het team en de stichting. Al met al een mooi einde van een geslaagd hockeyseizoen.