Voorlopige nieuwe indeling H1 en D1

De KNHB heeft de voorlopige indeling bekendgemaakt voor de hoogste seniorenteams voor het seizoen 2017/2018. Er ontstond vrijdagmorgen enige verwarring, omdat de KNHB een andere herenindeling publiceerde dan hockey.nl. Navraag leerde dat de KNHB-indeling leidend is. Hier kunnen nog wijzigingen op plaatsvinden.

Heren 2e klasse B: Forescate, Alphen, AMVJ, Amstelveen, AthenA, Haarlem, Kikkers, Maarssen, Overbos, Purmerend, Terriërs, Westerpark

Forescate is dus in de Noordhollandse tweede klasse ingedeeld, een poule waar het in seizoen 2015/2016 ook speelde en toen derde werd achter Alliance en Terriërs. Alleen Alphen was vorig seizoen ook tegenstander van Forescate in de tweede klasse B. Amstelveen, AthenA, Haarlem, Kikkers, Maarssen en Purmerend speelden vorig seizoen in de tweede klasse D. Overbos en Terriërs zijn de twee degradanten uit de eerste klasse. Westerpark en AMVJ zijn twee promovendi uit de derde klasse.

Dames 2e klasse A: Forescate, Berkel en Rodenrijs, Derby, Dopie, Dordrecht, Gouda, Groen-Geel, IJssel,Pollux, Rijswijk, Roomburg, Westland

Bij de dames zijn Berkel en Rodenrijs, Dopie, Dordrecht, Groen-Geel, Pollux, Rijswijk en Westland de teams die Forescate afgelopen seizoen ook tegen kwam. IJssel en Gouda degradeerden met 17 en 4 punten uit de eerste klasse B. De derby tegen Roomburg wordt in ere hersteld, want Roomburg promoveerde via de play-offs uit de tweede klasse, Derby werd wel kampioen in de derde klasse.