Forescate verrast bij Leidse titelstrijd
Bij de Rabo Leidse kampioenschappen hockey op Sportpark De Bloemerd in Leiderdorp voor eerste elftallen zorgde Forescate Heren 1 voor de verrassing van de dag door de finale te bereiken. In een sterk deelnemersveld met, naast Forescate, LOHC, Alecto en Roomburg speelden de Voorschotenaren erg goed. Na een gelijkspel tegen eersteklasser Roomburg, volgde een knappe zege op thuisclub Alecto waarna een gelijkspel tegen overgangsklasser LOHC volstond voor een plek in de finale tegen datzelfde LOHC. De eindstrijd was razendspannend. LOHC nam een 1-0 voorsprong, maar kort voor het einde scoorde Forescate de gelijkmaker. Shootouts volgden en de eerste serie eindigde in 2-2. Daarna scoorde LOHC en miste Forescate, zodat LOHC toernooiwinnaar werd. Tweedeklasser Forescate maakte echter het meest indruk en dat was de grootste winst van dit toernooi met opponenten die allemaal hoger spelen.

Ook Dames 1 kan tevreden terugkijken op een geslaagd toernooi. Hoewel Forescate een aantal speelsters miste en het elftal werd aangevuld met speelsters uit Dames 2 en MA2, stond er een fris en vrijuit spelende ploeg op het veld. Roomburg werd in de eerste wedstrijd verslagen, waarna Alecto echt een maatje te groot was. In de laatste wedstrijd kreeg Forescate tegen topeersteklasser LOHC de beste kansen, maar deze wedstrijd werd uiteindelijk nipt verloren. Het vertoonde spel van het extreem jonge Forescate met een gemiddelde leeftijd van nauwelijks 20 jaar biedt echter veel perspectief voor een boeiend seizoen in de tweede klasse.

Het beeld is dus absoluut positief en Forescate heeft zijn visitekaartje afgegeven, maar laten we niet te snel in hosannastemming raken want het is per slot van rekening nog steeds ‘maar’ voorbereiding.