Forescate Jongens B plaatst zich voor de Play-offs Super B

Kwart voor vijf s’middags op 7 oktober 2017. De mannen verzamelen zich, zoals altijd, een uur voor aanvang van de wedstrijd in de kleedkamer. Het wachten is op de vijf (!) invallers van JB2 die zich zojuist hebben geplaatst voor de 1e klasse door hun voorcompetitie poule glansrijk te domineren. We missen vandaag sterkhouders Bas (klaplong) en Sander ( Romereis). Ik zie de spanning op het gezicht van de elf overgebleven gasten uit JB1 en merk dat mijn eigen linkerknie ook zenuwachtig op en neer gaat…

We hebben tot nu toe een reeks goede wedstrijden neergezet tegen een super sterk Berkel en Roderijs, een technisch verzorgd Cartouche en underdogs Rapid en Gouda, waarmee we ons bovenaan de voorcompetitie poule hebben genesteld. Ik denk terug aan de teamdag half augustus, waarop de groep helemaal samen kwam, aan de vele fysiek zware trainingen die ik de mannen heb laten volgen en bedenk me dat de tijd van selecteren en plannen smeden voor komend seizoen lichtjaren terug lijken.

Wat kunnen deze gasten snoeihard werken! En wat een geweldig werk-ethos leggen zij elke training en elke wedstrijd weer op de mat! Succes komt niet zomaar en dat weten ze maar al te goed. Leergierig, ambitieus en vol respect naar elkaar, zichzelf en het spel; zo kan ik deze bijzondere groep het best omschrijven. Als coach is zo’n team een lot uit de loterij, helemaal omdat ik besef dat ze tactisch en technisch volledig zijn voorbereid in voorgaande jaren, waarvoor dank aan Joyce en Lars.

Mijn knie is gestopt met trillen en nadat de jongens van B2 zich braaf hebben gemeld, gaat het feest beginnen!

In de stromende regen blijkt Roomburg, dat vecht voor een schier onmogelijke kans op Top of de Play-offs een zeer taaie tegenstander! Maar de mannen houden stand en zetten langzaam maar zeker het spel naar hun hand. Drie goede kansen, normaal garant voor drie doelpunten, en een redding van de lijn van Sjoerd later staan we tijdens de theepauze nog voor een scorebord waar de brilstand in gebrand is…. 1 punt hebben we nodig, maar dit gaat de tweede helft een veldslag worden!

De 1-0  zo’n tien minuten na rust is dik verdiend en wordt vol opluchting en bevrijding aan mijn kant ontvangen! Een goal uit de ‘’Killzone’’, veelvuldig getraind, afgerond door Joey breekt de score open. Een handjevol kansen later, waaronder één levensgrote van Roomburg scoort Geerten de 2-0! Schreeuwend langs de zijlijn komt het besef binnen dat de Play-offs binnen handbereik zijn, maar een extra speler i.p.v. de keeper en een korte onderbreking door de hevige regenval maken de 2e helft nog gigantisch spannend!

En dan de ontlading!!! Tim en Wouter Pont fluiten voor het eindsignaal!! Feest! Vreugde! Dolblije gezichten en high fives breken los! Het team heeft de droom die ik als coach tot nu toe nooit heb durven uitspreken waargemaakt! Play-offs!!!!

De reis vol avonturen gaat aankomende zaterdag verder, wanneer wij het opnemen tegen twee andere teams die zich hebben geplaatst en wij gaan knokken voor wat we waard zijn om de kersen op de taart te plaatsen. Alle support die jullie als publiek kunnen brengen , kan ons dat beetje extra steun geven in de strijd voor Super B! Maar boven alles showen wij jullie graag waar 100% inzet en de wil om te groeien toe kan leiden!

Getekend,

Een trotse en gepassioneerde coach.