Opleiding clubscheidsrechter

Wil je als ouder het spel van jouw zoon of dochter van dichtbij meemaken, of bijdragen aan een eerlijke en leuke hockeywedstrijd? Doe dan de opleiding clubscheidsrechter!

Met de Drillster e-learning van de KNHB leer je op een leuke en eenvoudige manier de spelregels en hoe je als clubscheidsrechter een hockeywedstrijd begeleidt.

Op maandag 12, dinsdag 13 en woensdag 14 maart kan je examen doen, in het clubhuis. Daarna wordt je bij jouw eerste wedstrijden als clubscheidsrechter begeleid door een ervaren scheidsrechter, uiteraard bij een wedstrijd die past bij jouw niveau.

Om je een beetje op weg te helpen wordt op maandag 5 maart in het clubhuis een uitlegavond gehouden waarin de belangrijkste regels worden besproken en je vragen kunt stellen over situaties die je lastig vindt. Deze avond is niet verplicht, maar je kan er wel je voordeel mee doen.

Lijkt je het leuk om te fluiten? Meld je dan aan via [email protected] .

Als je tweedejaars B bent of ouder dan 16 jaar, moet je dit seizoen je scheidsrechterskaart halen als je die niet al hebt.

Je hebt dan een email vanuit LISA ontvangen waarbij je ingedeeld bent voor het examen op maandag 12, dinsdag 13 of woensdag 14 maart.

Als speler zou je de spelregels al grotendeels moeten kennen. Daarom verwachten we dat het weinig moeite hoeft te kosten om de opleiding te volgen.

De club vindt het belangrijk dat alle hockeywedstrijden gefloten worden door goede scheidsrechters. Dat geldt voor alle teams. En jij kunt daar een bijdrage aan leveren. Door een opleiding tot clubscheidsrechter te volgen en daarna af en toe een wedstrijd te fluiten. En als je dat leuk vindt, zijn er volop kansen om je verder te ontwikkelen.

We gaan er natuurlijk vanuit dat je direct slaagt voor het examen clubscheidsrechter. Na het examen kan je jouw eerste ervaring opdoen als scheidsrechter op een niveau dat bij jou past en de club zorgt voor begeleiding.

Veel succes!

Wiebe Bijlsma,