Samenvatting laatste zaalhockeyweekeinde 2017-2018

Het afgelopen weekeinde was voor dit seizoen alweer het afsluitende en beslissende zaalhockeyweekeinde voor de teams van MHC Forescate.

Zo’n slotweekeinde geeft natuurlijk op alle niveaus en in alle uithoeken van ons district veel spannende wedstrijden te zien. De Forescateteams doen het in de zaal gemiddeld altijd behoorlijk goed, en in onze rondgang door de zalen waren dan ook veel tevreden gezichten te zien.

De meest in het oog springende wedstrijden van dit weekeinde zijn uiteraard de wedstrijden waar nog een kampioenschap te behalen was. Sommige teams hadden dit geheel zelf in de hand, bij sommige andere kampioenskandidaten was ook nog wat geluk of hulp van pouletegenstanders nodig om de eerste plek veilig te kunnen stellen.

Voorafgaand aan ditweekeinde was Jongens A1 al op indrukwekkende wijze kampioen geworden.
Meisjes C5 was officieus ook al kampioen en hoefden dit weekeinde niet meer in actie te komen. Daar was alleen puur theoretisch nog een bedreiging mogelijk, maar na dit weekeinde weten we zeker dat de eerste plek ook definitief veilig gesteld is.

Dit weekeinde konden de teams JB3, MD5, MB5 zich nog aan het kampioenschapsrijtje toevoegen.

Het programma voor JB3 was het zwaarst mogelijke. Eerst de wedstrijd de nummer 1 in de poule, en vervolgens tegen de nummer 2 . Met een krap verlies van de eerste wedstrijd (2-3) en een fors verlies in de tweede wedstrijd is het de mannen dus ondanks alle inzet niet gelukt om als eerste te eindigen.

Ook MB5kon met wat hulp van andere uitslagen in hun poule van de slotdag nog eerste worden in de poule. Met een knap en krap verlies van 2-1 tegen de uiteindelijke poulekampioen Roomburg, en een wat ruimer verlies tegen HCRB is de kampioenschaps-missie van de meiden helaas uiteindelijk mislukt. Uiteindelijk bleek dat zelfs met winst van beide wedstrijden de meiden door de andere uitsagen in hun poule geen kampioen zouden zijn geworden, maar ze waren er dichtbij.

Felicitaties zijn er wel voor de uiterst knappe prestatie van de meiden van MD5.
Vooraf schreven we dat ze weliswaar de mogelijkheden helemaal in eigen hand hadden om het kampioenschap binnen te slepen, maar dat dat niet gemakkelijk zou zijn. De situatie was enorm spannend in deze poule. De meiden hebben oprecht laten zien wat ze waard zijn en kwamen bij hun eerste wedstrijd overtuigend uit de startblokken, en zijn ondanks de spannende wedstrijd eigenlijk met een eindstand van 9-0 winst niet in veel gevaar geweest. Dat verhoogde natuurlijk de druk op de slotwedstrijd die nog moest worden gewonnen van HDM. Ondanks de weerstand van HDM wisten de meiden het hoofd koel te houden en werd de laatste wedstrijd met 7-2 gewonnen en kampioenschap binnengehaald ! een mooie prestatie !

Publicaties Groot Voorschoten:

Foto's Joyce Visser: