Wedstrijdverslag H1 MHC Forescate – HC Alphen

Na twee jaar ongeslagen te zijn in eigen huis was het afgelopen zondag dan helaas eindelijk zover: de eerste competitienederlaag in twee seizoenen in Voorschoten is een feit. Hockeyclub Alphen was de gelukkige winnaar van een spannende wedstrijd.

De eerste helft was niet hoogstaand en leidde tot een handje vol kansen aan beide kanten, maar de bal ging er niet in. Hierdoor gingen de teams rusten met een 0-0 stand.
Het beeld was niet veel anders in de tweede helft, totdat Alphen uit een rebound van een strafcorner de 0-1 maakte. Na deze tegentreffer moest Forescate vol aan de bak om de stand weer gelijk te trekken.  Dit zorgde voor een tweede helft waarin de emoties soms hoog opliepen en Alphen zelf een aantal gele kaarten kreeg. Ook met een man meer lukte het echter niet om te scoren. Het grote aantal corners dat Forescate kreeg, werd niet benut, mede door uitstekend keeperswerk aan Alphense kant. Al met al lukte het Forescate niet meer om te scoren in de bloedstollende slotfase die volgde en het bleef 0-1.

Door deze teleurstellende thuisnederlaag zakt Forescate naar de vierde plaats op de ranglijst en moet het de komende weken vol aan de bak om de promotie nog veilig te stellen.