Wedstrijdverslag MHC Forescate H1 – Maarssen H1
Na de 5-0 overwinning op Purmerend H1 mochten de Voorschotenaren deze week aantreden tegen Maarssen H1. Het was de voorlaatste wedstrijd en tevens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Met nog zo weinig wedstrijden te gaan en het feit dat het bovenin erg dicht bij elkaar lag, was het noodzaak voor de mannen van Forescate om de winst te pakken.

De eerste helft begon in het zonnetje en binnen 10 seconden was er de eerste kans voor Forescate, Yannick van der Haas kon de voorzet van Tom Kruysmulder net niet binnen tikken. Na deze snelle kans voor Forescate was het echter Maarssen dat het spel maakte. De nummer 12 van de competitie wist meer inzet te tonen en zodoende wonnen ze veel duels en speelden ze beter dan Forescate.

Maarssen wist een paar strafcorners te versieren, de eerste paar werden goed gekeerd door de Voorschotense verdediging. Halverwege de eerste helft was er een corner die van richting werd veranderd door de uitloper, waardoor deze in het doel verdween, 0-1 voor Maarssen. Bij deze stand blies de scheidsrechter af voor rust.

Bij het begin van de tweede helft wisten de heren van Forescate dat ze een stapje harder moesten lopen, want bij verlies werd het erg lastig om nog in de top 3 te eindigen. De Voorschotenaren wisten nu ook wat meer kansen te creëren. De keeper van Maarssen wist een paar goede inzetten van Christiaan van der Feltz, Machiel van der Linde en Tim Pont goed te keren. Op een gegeven moment kreeg Forescate een strafcorner, die Tim Pont er goed in wist te pushen. Met de 1-1 op het scorebord kregen de Voorschotenaren meer energie en wisten ze Maarssen verder onder druk te zetten.

Dit resulteerde in een nieuwe strafcorner en wederom wist Tim Pont de bal te verzilveren, 2-1. Deze stand wist Forescate vast te houden tot het einde van de wedstrijd. Toen het laatste fluitsignaal klonk was dat niet het enige goede nieuws voor Forescate, de concurrenten hadden punten laten liggen. Dit betekende dat Forescate nu al verzekerd is van een plaats in de top 3, wat betekent dat de promotie naar de eerste klasse een feit is.

Na de wedstrijd werden de kampioenen uit de jeugd gehuldigd en was er een afsluitend TD. Volgende week mag Forescate afreizen naar Overbos voor de allerlaatste wedstrijd van het seizoen.