Regenboogaanvoerdersband voor hockey voor iedereen!

Zondag 14 oktober dragen de aanvoerders van Heren 1 en Dames 1 de regenboogaanvoerdersband. Zo ondersteunt MHC Forescate de Nationale Coming Out dag om ook binnen de hockeysport te stimuleren om openlijk over seksuele geaardheid te praten.

De overheid werkt aan gelijke rechten voor lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgender-  en intersekse personen (LHBTI's). En wil geweld en discriminatie tegen LHBTI’s voorkomen.

Als vereniging vinden wij het ook belangrijk om binnen onze vereniging bij te dragen aan een klimaat waar we allemaal de hockeyers, scheidsrechters, supporters, vrijwilligers en anderen die worstelen met hun identiteit steunen. De regenboogband drukt de kern van de sport voor iedereen uit: alle verschillen zijn welkom zodat iedereen zich thuis voelt en met plezier sport. Hockey wordt leuker en sterker als we iedereen insluiten, ongeacht leeftijd, afkomst, seksuele voorkeur of geslacht. Kortom, hockey voor iedereen!