Materialen zaalhockey 2018-2019

Op 26 november is de coachavond voor het komend zaalseizoen. Vanaf 19.00 uur kunnen de zaalriempjes en zaalballen worden opgehaald.

Net als vorig jaar wordt hiervoor een borg gevraagd van € 5,-- voor een set riempjes en € 5,-- voor 2 zaal wedstrijdballen.

Voor de keepers

Voor het hockeyen in de zaal worden de keepersuitrustingen enigszins aangepast.

Allereerst moeten alle uitrustingsstukken schoon en droog zijn als er in de zaal wordt getraind of gespeeld, dus:

• al het zand is uit alle uitrustingsstukken;

• alles is schoon;

• alles is droog.

De riempjes van de klompen mogen geen schade aan de vloer van de zaal veroorzaken. Voor teams zijn er stoffen riempjes beschikbaar. Het afplakken van de riempjes onder de schoen verlengt de levensduur van de riempjes aanzienlijk en voorkomt dat deze ineens tijdens een wedstrijd breken.
    Schoenen mogen in sommige zalen geen zwarte zolen hebben, het advies is om indoorschoenen te dragen met een witte of beige zool zodat er geen zwarte strepen kunnen achterblijven op de zaalvloer.

Voor de coaches

Op de coachavond zijn er voor alle teams stoffen zaalriempjes en 2 wedstrijdballen beschikbaar die tegen een borgstelling van € 10,-- kunnen worden opgehaald.

Dit zijn speciale zaalballen die iets kleiner en lichter zijn dan de ballen die op het veld worden gebruikt.

We wensen alle teams een leuk en succesvol zaal seizoen toe.

Piet Hein Reidsma
    Commissaris Materiaal.