Column van de voorziter, Welkom terug !

Welkom terug!

Ik hoop dat iedereen een mooie zomer heeft gehad en lekker heeft kunnen uitrusten.

De eerste weken van september zijn zoals altijd erg druk. De meesten zijn weer aan het werk, de scholen gaan beginnen en de eerste files op de snelwegen zijn een feit. Tijd om weer te hockeyen, welkom terug op de club. Een bijzonder welkom ook voor de allerjongsten die net aan hockey beginnen en de nieuwe leden die van elders komen.

Het nieuwe hockeyseizoen staat voor de deur met de competitie die de komende weken opstart. Vorige week was de eer van de eerste competitiewedstrijd aan Jongens A1 die al de bak moesten in de voorcompetitie van de landelijke subtop. Helaas werd nipt met 0-1 verloren van HBS in Bloemendaal.
Dit weekend later starten de andere jeugdteams, de senioren en veteranen met hun competitie. Heren 1 en de jongste jeugd (E & F) mogen de week daarna pas echt beginnen.

Ondertussen is (bijna) iedereen weer druk aan het trainen en hebben sommige teams alweer enkele oefenwedstrijden achter de rug. Het kost toch altijd weer even tijd om in het hockeyritme te komen, te wennen aan nieuwe teamleden, of, zoals de eerste jaars D-tjes, op een heel veld te leren spelen.

De voorcompetitie is tegelijk ook spannend. De uitkomsten zullen bepalen of je team op hetzelfde niveau blijft spelen, of in een hogere, of juist lagere klasse gaat spelen voor de rest van het jaar. Het belangrijkste is dat iedereen op zijn eigen niveau speelt. Alles verliezen of alleen maar heel dik winnen is niet leuk en je leert er minder van.

Ook de organisatie van de club is alweer heel lang bezig om alles te regelen.
De wedstrijdplanning, trainers vinden, trainingsplanning, scheidrechters indelingen, coach begeleiding is in volle gang. De afgelopen week is er al heel veel met direct betrokkenen besproken op de nieuwe ledenavond en de bijeenkomsten voor coaches en begeleiders van de junioren en jongste jeugd teams. Tijdens de komende Algemene Leden Vergadering van maandag 23 september zal het bestuur terugblikken op afgelopen seizoen en ook vooruitkijken naar het komende hockeyjaar. De voorbereidende stukken zullen na dit weekeinde achter de inlog van de club website beschikbaar zijn. Ik nodig iedereen uit naar de ALV te komen.

Zoals ieder jaar kunnen we weer veel vrijwilligers gebruiken om alles goed draaiende te krijgen en houden. Zo hebben we nog ‘helden’ nodig die de club komen versterken bij onder andere de vrijwilligers-, communicatie- en evenementencommissie. Misschien heb je daarnaast zelf ideeën hoe dingen beter kunnen gaan en kun je ons helpen dat ook uit te voeren. Je kunt mij of een van de andere bestuursleden daarvoor altijd aanspreken en/of een bericht sturen naar [email protected].
Samen maken we Forescate sterk!

Ik hoop dat we met zijn allen weer een mooi hockeyjaar mogen hebben met leuke en spannende wedstrijden en veel publiek langs de lijn om de teams aan te moedigen.

Ik wens iedereen een heel sportief en gezellig hockeyseizoen toe.

Martijn Schoonhoven
Voorzitter MHC Forescate.