Hervatting veldhockey seizoen
Dit weekend is het begin van de tweede helft van het veldhockeyseizoen. De zaalhockeycompetitie ligt alweer een paar weken achter ons en sommige teams hebben sinds november geen stick meer aangeraakt. Hoog tijd dus voor de hervatting van de veldcompetitie.

In de tussentijd hebben we droevige momenten gehad een mooi moment kunnen vieren. Om met het droevige nieuws te beginnen, op 25 februari is ons erelid Tineke Vrijheid-Lammers overleden. Tineke is ongelofelijk belangrijk voor de club geweest door meer dan een kwart eeuw als betrokken vrijwilliger actief te zijn, onder andere in het wedstrijdsecretariaat. Het was daarom mooi dat veel Forescaters hun medeleven konden betuigen bij haar uitvaart, zo blijf je sterk als vereniging, ook in moeilijker tijden.

Een positieve mijlpaal was er voor, of liever met, Joop Looman. Joop is ons al 30 jaar behulpzaam in het onderhoud van de club. Omdat Joop liever op de achtergrond opereert zullen velen hem niet persoonlijk kennen, maar des te meer het resultaat van zijn werk en de rest van het onderhoudsteam. Hun zorgvuldige onderhoud is mede de reden dat de ‘oude velden’ langer mee konden gaan en we nu over heel mooi kunstgras beschikken. Ook in een ander opzicht is Joop een voorbeeld voor ons. Weer of geen weer, hij komt iedere dag op de fiets, ondanks een tocht van ruim een half uur naar de club. Dat zouden we allemaal vaker mogen doen! Joop, dankjewel!!

Wat verder mooi is dat we stil staan bij de kampioenen van de zaalcompetitie. Dit jaar zijn 4 teams kampioen geworden: Meisjes A6,  Meisjes B7, Meisjes D2,  Jongens  D1, en Heren 1. Alle spelers, coaches, trainers en trouwe supporters van deze teams: van harte gefeliciteerd. Morgen, op zaterdagmiddag 7 maart om 16.30 uur, zal de huldiging plaatsvinden van de kampioenen, waarbij er hapjes en muziek zullen zijn. Het zou leuk zijn als iedereen na de eigen wedstrijd ‘blijft plakken’ om de kampioenen te huldigen.

De muziek zal dan uit de nieuwe installatie komen, die we overigens voor een belangrijk deel danken aan de bijdrage van de Vrienden van Forescate. Al jaren zamelen zij extra middelen in voor zaken waar de club anders minder snel aan toe zou komen. Voorbeelden uit het verleden zijn het scorebord (dat inmiddels ook aan de nieuwe speeltijden is aangepast), de tribune (samen met andere extra bijdragen, zoals uit de Grote Club acties) en het buiten meubilair. Niet alleen draagt de vriendenclub geld bij, het is ook een leuke dynamische groep die ook de handen uit de mouwen steekt zoals bij het BFF Feest afgelopen najaar of het komende veteranen/trim toernooi op 4 juli. Op zondag 8 maart rond 14.30 uur wordt een nieuw (sponsor)bord van onze vrienden onthuld, gevolgd door een gezellige borrel.

In de winterperiode staan de activiteiten in het clubhuis weliswaar stil, maar bestuur en commissies zijn juist dan druk in de weer om voor te bereiden op de laatste seizoenshelft, maar vooral ookvoor het komend jaar en de jaren er na. We willen dat de club sterk op eigen benen kan blijven staan. Dat betekent dat we meer willen investeren in de opleiding en ontwikkeling van onze eigen leden. Om over voldoende trainers, scheidrechter en  vrijwilligers uit eigen vereniging te kunnen beschikken, zullen we meer leden en ouders moeten activeren. Het bestuur is bezig met de eerste contouren daarvoor, maar worden daarbij graag geholpen. Iedereen die mee wil werken aan het Forescate van de toekomst kan dat bij mij aangeven via [email protected]. We hebben een mooie vereniging en houden dat graag zo: Forescate maak je samen sterk!

Ik wens iedereen een mooie tweede seizoenshelft!