VACATURE: Organisatorisch manager HTZ MHC Forescate

Het bestuur van MHC Forescate is op zoek naar een enthousiaste HTZ-manager die vorm wil geven aan het vernieuwde HTZ-beleid van de vereniging.

Over de club

MHC Forescate is een hockeyvereniging voor inwoners van Voorschoten en omgeving van alle leeftijden, waar leden zich kunnen ontplooien op hockey-technisch en sociaalmaatschappelijk vlak.

Onze kernwaarden zijn:

·        Sociaal voor iedereen en de omgeving;

·        Respectvol door sportief en positief met elkaar om te gaan;

·        Gericht op ontwikkeling door persoonlijke groei en samenwerking te stimuleren.

MHC Forescate heeft ruim 1300 leden en beschikt over 2 watervelden, 1 semiwaterveld, 1 zand-ingestrooid kunstgrasveld en een klein oefenveldje.

Over het HTZ-beleid

Er wordt gewerkt aan een herkenbare speelstijl voor alle jeugdteams van MHC Forescate. Vanaf de jongste jeugd wordt getraind en gecoacht in deze stijl op basis van een, nog te formuleren doorlopend, leerplan.

Per jeugdlijn is een lijntrainer verantwoordelijk voor de trainingen van de hele lijn. Het opleiden en begeleiden van de trainers is een vast onderdeel van het takenpakket van de lijntrainer. De HTZ-managers zijn verantwoordelijk voor de aansturing, opleiding en begeleiding van de lijntrainers.

Het HTZ-beleid heeft als belangrijkste uitgangspunten:

·        MHC Forescate wil met alle teams op het hoogst haalbare en passende niveau spelen. Ontwikkeldoelstellingen zijn daarbij leidend in de overtuiging dat resultaat vanzelf volgt;

·        Begeleiding en opleiding van spelers, coaches en (lijn)trainers zijn gericht op individuele ontwikkeling in brede zin;

·        Het verzorgen van trainingen, het fluiten van wedstrijden en coachen van teams biedt een unieke mogelijkheid tot verdere ontwikkeling, niet alleen op hockey-technisch vlak maar ook op het sociale vlak.

Rol Organisatorisch Manager-HTZ:

We zijn op zoek naar een gedreven hockeyfanaat die verdere invulling wil geven aan het (vernieuwde) beleid, primair op organisatorisch vlak. De aanstelling is parttime. De HTZ-manager richt zich samen met de operationeel HTZ-manager op het verbeteren van het hockeyniveau voor alle leden en heeft de opdracht om hockey technische zaken vorm te geven, te waarborgen en uit te bouwen voor de jongste jeugd tot aan de senioren.

De HTZ-managers ondersteunen het bestuur bij het ontwikkelen van het hockey-technische beleid en de daarbij behorende financiële verantwoording. De HTZ-managers zullen in de praktijk communiceren met verschillende belanghebbenden zoals: bestuur, commissies HTZ, (lijn)trainers en sporters (en ouders).

De organisatorische HTZ-manager is (samen met de Operationeel HTZ-manager), eindverantwoordelijk voor:

·        Het invulling geven en uitvoeren van het HTZ-beleid

·        Het opzetten en onderhouden van een doorlopend leerplan

·        Het opzetten van de daarbij behorende opleidingsstructuur met lijntrainers

·        Het bevorderen van de competentieontwikkeling

·        Het bewaken van de voortgang en de kwaliteit van het HTZ-beleid

·        Het opzetten van een trainingsschema

·        Het aantrekken en begeleiden van trainers en lijntrainers (binnen het gestelde budget)

De organisatorisch HTZ-managers legt primair verantwoording af aan het bestuur. De HTZ-managers werken daarnaast in overleg met het bestuur en de verantwoordelijke commissies aan het ontwikkelen van het technisch beleid. Hij/zij vervult een belangrijke rol als kwaliteitsbewaker van de hockeyactiviteiten van de club.

De HTZ-manager bevordert een klimaat van onderling vertrouwen en heeft oog voor de verhoudingen tussen het bestuur, het hockey-technisch kader en de leden.

Gevraagde competenties

Voor het optimaal invullen van de bovengenoemde taken en verantwoordelijkheden dient de HTZ-manager te beschikken over de volgende competenties:

·        Vakbekwaam;

·        Resultaatgericht;

·        Organisatie sensitiviteit;

·        Samenwerken;

·        Plannings- en organisatievaardigheden;

·        Delegeren en voortgang bewaken;

·        Sociabiliteit.

Nadere informatie

Voor nadere informatie over de invulling van de vacature kunt u terecht bij

Michelle Langeveld (bestuurslid HTZ Jongste Jeugd & SVT) via [email protected] of