Start seizoen en competitie 2020/2021
We willen iedereen alvast informeren over de start van het nieuwe seizoen. De start van de competitie 2020/2021 zal voor de jeugd en senioren/veteranen  in het weekend van zaterdag 5 september en zondag 6 september zijn. De Jongste Jeugd (E&F) en G hockey starten een weekend later op zaterdag 12 september.
Uitzondering hierop is MA1 en JA1, die op zaterdag 29 augustus gaan starten met de competitie.

Heren 1 en Dames 1 starten begin augustus met hun voorbereiding op het seizoen. De overige SVT-teams (Senioren, Veteranen, Trimmers) bepalen onderling hun startdatum.

Vanaf maandag 17 augustus starten de junior topteams in principe, tenzij met de trainer/coach onderling anders is afgesproken.
Vanaf maandag 24 augustus starten normaliter de overige junior teams, tenzij daar onderling andere afspraken over gemaakt zijn. We realiseren ons dat dit de laatste week is van de zomervakantie dus dat de teams dan nog niet volledig compleet kunnen zijn. Maar omdat dit jaar de competitie al snel na de vakantie start en er wellicht veel mensen vanwege corona niet op vakantie gaan, willen we dit seizoen al met de trainingen in de laatste week van de zomervakantie starten.

Op zondag 30 augustus om 16.00 uur zal Tim Pont een train de trainer organiseren voor alle trainers van de jeugdteams. Verdere informatie ontvangen de trainers hier nog over.
De E en F jeugd gaan vanaf woensdag 2 september  van start  met de trainingen. Woensdag 9 september is de eerste training voor de G hockey.

Alles op een rijtje:
Senioren, veteranen en trimmers bepalen onderling startdatum van de trainingen
17/8    Start trainingen Topteams Junioren
24/8    Start trainingen Sterkte & Breedte teams Junioren
29/8   Start competitie JA1
30/8   Train de trainer voor alle lijnen, van Kabouters t/m A jeugd
02/9    Start trainingen E en F jeugd
05/9   Start competitie A t/m D jeugd
06/9   Start competitie senioren
06/9   Start trainingen Kabouters en Benjamini’s
09/9    Start trainingen G hockey
12/9   Start competitie Jongste jeugd en G hockey

Concept trainingsschema
In de bijlage treft u het concept trainingsschema aan. Het zou kunnen zijn dat er nog wijzigingen plaatsvinden als dat vanuit de manager HTZ noodzakelijk geacht wordt. Als basis voor dit schema is het schema van afgelopen seizoen gebruikt. Het overgrote deel van het trainingsschema is ongewijzigd gebleven, er zijn enkele wijzigingen in de A en C lijn die nu op een andere dag gaan trainen.

Trainers gezocht
We hebben momenteel al veel enthousiaste trainers die zich gemeld hebben om ook komend seizoen weer training te geven. Maar we kunnen voor komend seizoen zeker nog trainers gebruiken.
Wil jij helpen onze Forescate jeugd hun hockey skills te verbeteren, neem dan contact op met de technisch manager HTZ, Tim Pont via [email protected] . Wij zien je graag aan de slag op het veld.

Zeker ook (jong)senioren willen we vragen zich op te geven want (ook) voor de B- & A-jeugd zoeken we nog kandidaten die hun hockey enthousiasme en vaardigheden via trainen over willen dragen aan deze leeftijdscategorieën.

Het bestuur heeft de vrijwilligersvergoeding voor het geven van training vorig seizoen kunnen verhogen. Tim kan je hierover meer vertellen evenals de afspraken die hierbij horen. Speel je in een topteam, dan krijg je een vergoeding nadat je de compensatie-uren (voorheen vrijwilligersuren) hebt gedraaid.

Namens het HTZ-team,
Joyce Visser,