Start hockeyseizoen '21-'22

Start hockeyseizoen ’21-‘22

Allereerst hopen wij dat alle teams deze afgelopen weken een goede kennismaking met elkaar hebben gehad. Fijn dat iedereen nog even heeft kunnen trainen en spelen met elkaar op het veld.

Op dit moment gaan wij de laatste trainingsweek in voor de zomerstop, maar de start van het nieuwe seizoen staat over een paar weken ook alweer voor de deur.

Start competitie

De formele competitie start voor alle teams in het weekend van 11 en 12 september ’21. Het wedstrijdsecretariaat is druk bezig om voor alle teams oefenwedstrijden te plannen voor het weekend van 4 en 5 september. Houd hier rekening mee.

Start trainingen

Heren 1 en Dames 1 hebben een zeer korte zomerstop en starten begin augustus alweer met hun voorbereidingen voor het komende seizoen.

Vervolgens zullen de overige teams volgen in de loop van de maand augustus:
Voor de 1e teams (Junioren) zal dit betekenen dat zij week 5 van de zomervakantie beginnen met trainen; de 2e teams (Junioren) en SVT-teams starten in week 6.

Vanaf de eerste schoolweek (week van 30 augustus) zal iedereen weer aan het trainen zijn op het complex.

De BSN teams starten op maandag 6 september en voor G-hockey geldt dat zij hun eerst training hebben op woensdag 8 september.

Train de trainer

Op zondag 29 augustus om 16.00 uur zal Tim Pont een ‘train de trainer’- bijeenkomst organiseren voor alle trainers van de juniorenteams. Verdere informatie ontvangen de trainers hier nog over.

Alle data op een rijtje:
10/8 Start trainingen heren en dames 1
16/8 Start trainingen 1ste teams Junioren
23/8 Start trainingen 2de teams Junioren en Senioren, Veteranen en Trimmers
29/8 Train de trainer voor trainers van A t/m D jeugd
30/8 Start trainingen overige Junioren A t/m D teams
01/9 Start trainingen E- en F-jeugd
04/9 Oefenwedstrijden Junioren en Jongste Jeugd

NB: wanneer een 1e Juniorenteam is ingedeeld in de subtop starten zij op 4/9 met de KNHB competitie

05/9 Start trainingen Kabouters en Benjamini’s
06/9 Start trainingen BSN teams
08/9 Start trainingen G-hockey
11/9 Start competitie Junioren en Jongste Jeugd
12/9 Start competitie Senioren- en Veteranenteams

Trainers gezocht

We hebben momenteel al veel enthousiaste trainers die zich gemeld hebben om ook komend seizoen weer training te geven. Maar we kunnen voor komend seizoen zeker nog trainers gebruiken.

Wil jij helpen onze Forescate jeugd hun hockey skills te verbeteren, neem dan contact op met de technisch manager HTZ, Tim Pont via [email protected] . Wij zien je graag aan de slag op het veld.

Zeker ook (jong)senioren willen we vragen zich op te geven want (ook) voor de B- & A-jeugd zoeken we nog kandidaten die hun hockey enthousiasme en vaardigheden via training geven over willen dragen aan deze leeftijdscategorieën.

Het bestuur heeft de vrijwilligersvergoeding voor het geven van training vorig seizoen kunnen verhogen. Tim kan je hierover meer vertellen evenals de afspraken die hierbij horen. Speel je in een topteam, dan krijg je een vergoeding nadat je de compensatie-uren (voorheen vrijwilligersuren) hebt gedraaid.

Namens het HTZ-team,

Joyce Visser