Pelikaan D1 - Forescate D1 21 nov 2021

Na een lange rit naar Roosendaal, troffen we zondag de 21e Pelikaan D1. Een belangrijke pot om de aansluiting met de top 4 te behouden.

Het eerste kwart begon gelijk spannend. Pelikaan had een goede druk staan en had al snel een kans op goal. De bal raakte de binnenkant van de paal en rolde er gelukkig uit. Na wat fouten aan onze kant moesten we de focus herpakken. In het tweede kwart creëerden wij dan ook een aantal goede mogelijkheden, maar de keepster van Pelikaan stond helaas een aantal keer goed gepositioneerd, waardoor de openingstreffer op zich liet wachten.

In het derde kwart schoot Pelikaan scherp uit de startblokken. Gebrand om een goal te maken, fel in duels en gedisciplineerd in de passing. Wij lieten ons daarentegen van een mindere kant zien. Dit resulteerde dan ook in de 1-0 voor Pelikaan. Uit een lange corner wisten zij de bal in het net te tippen. Dit was voor ons hét teken dat het beter moest. Gelukkig lieten wij onze koppies niet hangen, maar gingen wij hard op zoek naar de gelijkmaker. Jenna pikte de bal op het middenveld op en speelde hem de cirkel in. De keepster van Pelikaan dacht de bal goed weg te werken, maar dit deed zij in de richting van Milou. Zij twijfelde geen moment en sloeg de bal met haar backhand tegen de plank: 1-1.

De spanning was weer terug en we hadden nog 1 kwart om de 3 punten mee naar Voorschoten te nemen. De wedstrijd werd fysiek zwaarder, maar wij hadden vertrouwen in onze kwaliteiten. Dit vertrouwen betaalde zich gelukkig ook uit: 12 minuten voor tijd kreeg Martine de bal in haar stick. Zij speelde zich goed vrij, schoot de bal richting het doel en rolde zelf nog even door. Wat zij daardoor niet doorhad, is dat haar schot via een paar voetjes van Pelikaan in het doel belandde: 1-2!

Na 70 pittige minuten, stond deze stand nog steeds op het scorebord. Een hele belangrijke, zwaarbevochten overwinning. Met nog 1 wedstrijd te gaan, staan wij 2 punten achter de koploper. Volgende week zondag sluiten wij de eerste competitiehelft thuis af tegen Rapid D1. Helaas zonder publiek, maar wij gaan ons uiterste best doen om de 3 punten in Voorschoten te houden.