Zaalcompetitie hervattingsmogelijkheid (bericht van 11-1-2022)

Vanuit de KNHB ontvingen wij zojuist bericht over mogelijke hervatting van de zaalcompetitie naar aanleiding van de persconferentie van aanstaande vrijdag.   De tijd tussen de persconferentie en de wedstrijden van zaterdag is erg kort dus vandaar dat we dit bericht nu alvast hier met jullie delen (ook al is er nog geen enkele duidelijkheid).

In theorie kan het immers zo zijn dat aanstaande zaterdag toch de zaalcompetities worden hervat. Met deze mogelijkheid moeten we rekening houden in onze planningen en agenda's.

In verband met de aangegane contractuele verplichtingen en alle financiële gevolgen daarvan, zal de KNHB naar verwachting alleen de hervatting van de competitie opschuiven als de landelijke maatregelen het zaalhockeyen verbieden of niet verantwoord beoordelen.

Ad de Gruiter,
zaalhockeycommissaris MHC Forescate

--------------------------------------------------------------------------

KNHB bericht:

Ook wij zijn net als jullie in afwachting van de eerstvolgende persconferentie van de overheid waarop bekend gaat worden gemaakt hoe de corona-maatregelen er vanafzaterdag 15 januari a.s. uitzien en of we de competities mogen gaan hervatten of niet. Wij zullen, zoals te doen gebruikelijk, weer zo snel mogelijk na de persconferentie bekend maken welke impact de besluiten hebben op het al dan niet hervatten van de competities én het opstarten van de midwintercompetities, waarvan een deel aanstaande zaterdag ook start.

We horen signalen dat de lockdown gaat worden verlengd maar ook dat er op sommige gebieden versoepeld gaat worden. Op dit moment is er echter nog niets bekend.
Zoals eerder aangegeven worden de zaalcompetities direct hervat zodra het weer mogelijk is en dat kan dus betekenen dat er vanaf zaterdag alweer wordt gespeeld. Hou hier dus in planning van team, scheidsrechters etc. rekening mee.

Natuurlijk is het verre van ideaal dat de persconferentie zo kort op een eventuele herstart staat gepland. Daarop hebben we helaas geen invloed.

Zodra er meer duidelijkheid is, komen we direct bij jullie terug.

Met vriendelijke groet/ kind regards,

Afdeling Competitiezaken