Uitkomst Blaashal enquête

Op dit moment worden de mogelijkheid en haalbaarheid van een eigen blaashal door een aparte commissie uitgewerkt. In dat kader delen we graag de uitkomsten van de enquête over zaalhockey.

Achtergrond

In de huidige situatie is er een chronisch tekort aan zaalhockeycapaciteit. Aangezien dit de komende jaren niet zal veranderen en het bestuur een goed hockeyaanbod wil leveren voor iedereen, is er een enquête uitgestuurd om te kijken of er voldoende draagvlak is voor een blaashal op eigen terrein.

Uitkomsten

De respons was hoog en daarmee voldoende representatief. Een ruime meerderheid van de leden ziet zaalhockey als een volwaardig onderdeel van het hockeyaanbod en vindt ontwikkeling van de vaardigheden in de zaal belangrijk. Een eigen blaashal wordt door een heel groot deel gezien als een goed alternatief voor het huidige tekort en leden zijn bereid om te betalen voor een dergelijke oplossing. Een kleine groep is bereid om naast de kosten van het gebruik van de zaal óók een deel van de aanschaf van de blaashal te financieren. Niettemin geeft ook een significant percentage van 30% aan de extra kosten van een blaashaal niet te kunnen of willen betalen.

Naast de gesloten vragen was er ruimte voor opmerkingen. Daar is door een aantal respondenten gebruik van gemaakt. De belangrijkste conclusie is dat een deel van de ondervraagden groot voorstander is van het initiatief, maar kritische kanttekeningen plaatst over trainingen en verschillen tussen teams.

Vervolg
We zien in deze uitkomsten voldoende draagvlak om de realisatie van een blaashal op eigen terrein verder uit te werken. De aanschaf van een blaashal heeft echter significante financiële en organisatorische consequenties voor de vereniging en haar leden om hier zorgvuldig mee om te gaan. Deze implicaties worden de komende tijd nader onderzocht en onderbouwd. Tijdens de ALV op
13 juni zal de blaashal-commissie inzicht geven in de plannen en de genomen acties tot dan toe.