Qui Vive D1 - Forescate D1

Zondag 18 september reisden de Voorschotense dames af naar De Kwakel om het op te nemen tegen Qui Vive D1. Op papier een pittige pot, dus alle reden om scherp de wedstrijd in te gaan.

Op een natgeregend veld traden beide teams aan. Qui Vive schoot uit de startblokken en had direct 2 grote kansen, die het doel niet troffen. Voor Forescate was dit een duidelijke wake up call, want anders zou het een zware middag worden.

De Voorschotense dames herpakten zich dan ook snel. Met vlagen werd er goed hockey op de mat gelegd, maar echte kansen kwamen hier niet uit voort. In het tweede kwart was dit wel het geval voor de thuisploeg. Uit een strafcorner wisten zij de openingstreffer te maken: 1-0.

Forescate bleef in het derde en vierde kwart aandringen op de gelijkmaker en zette hoge druk. Qui Vive had hier duidelijk hun handen aan vol, want in de buurt van keepster Philique Immink kwamen ze nauwelijks meer.

Ondanks de hoge intensiteit en de wil om de 1-1 te scoren, lukte het de Blauwhemden niet om te scoren. Hiermee eindigde de wedstrijd in een 1-0 nederlaag.

Wel kunnen de dames trots zijn op wat ze hebben laten zien, want in de Eerste Klasse meekomen, is niet niks.

Aanstaande zondag speelt Forescate om 12:45 uur thuis tegen Alecto, de buren uit Leiderdorp, die afgelopen seizoen zijn gedegradeerd uit de Overgangsklasse. Aansluitend spelen de heren thuis tegen DSHC H1 en na afloop is het eerste Thé Dansant van dit seizoen. Komt u kijken?

image0.jpeg