Goede start hockeyseizoen van Forescate JO12-2

Afgelopen zaterdag speelde hockeyteam JO12-2 de spannende tweede wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Noordwijk JO12-1. Na een flitsende start, in de eerste minuut wist Forescate al te scoren, bleef de pot tot het laatst toe spannend. Met een eindstand van 3-2 toonde Forescate zich de sterkste partij.

De JO12-2 is een nieuw gevormd team. Eind augustus ontmoetten de spelers elkaar voor het eerst bij een oefenwedstrijd tegen Roomburg. Voor sommigen was dit hun eerste wedstrijd op een "heel veld”. Dat was wel erg wennen en het team van Roomburg, dat al veel meer meters samen had gemaakt, mocht toen verdiend de winst noteren. De tweede oefenwedstrijd ging al veel beter. De jonge Forescate spelers wisten elkaar al veel beter te vinden en speelden met mooie combinaties de tegenpartij van de mat. "Mooi samenspelen, dat is precies wat ik jullie wil zien doen!” concludeerde coach Vincent na afloop. Klaar dus om het seizoen te starten.

Afgelopen zaterdag was de competitiewedstrijd tegen Noordwijk JO12-1. Na een flitsendsnelle start en mooie combinatie, werd spits Max aangespeeld die binnen de minuut het doel van Noordwijk wist te raken. 1-0! Noordwijk was gelijk wakker en het eerste kwart probeerden beide partijen tevergeefs door te breken. In het tweede kwart was na wederom mooi samenspel Mees J trefzeker. Dat liet Noordwijk niet op zich zitten, en met hard werken wisten ze de 2-1 te maken. Een hele mooie strafcorner van Forescate, hoog en hard in de kruising, werd door het jonge maar capabele scheidsrechtersduo, 2 meiden uit de MO16, helaas afgekeurd.

In de zenuwslopende vierde kwart waren beide partijen erg aan elkaar gewaagd. Zowel Boris van Forescate, als Noordwijk wisten te scoren. Mede dankzij een aantal fenomenale reddingen van keeper Joep en de uitstekend spelende verdediging en middenveld, noteerde Forescate een  verdiende 3-2 overwinning. Al met al een mooie start van het seizoen voor het nieuw samengestelde JO12-2 team.