Alecto D1 - Forescate D1 en SILVERCUP vrijdag 24-3

Zondag 19 maart stond voor de dames van Forescate de uitwedstrijd tegen Alecto op het programma. Thuis werd met 1-4 verloren, dus de Voorschotense formatie had iets recht te zetten tegen de degradant uit de Overgangsklasse, die momenteel de 11e plek op de ranglijst inneemt.

Forescate begon slordig aan de wedstrijd. Alecto was dan ook meermaals gevaarlijk via de zijkanten. Forescate kwam er zelf weinig aan te pas in aanvallend opzicht, waardoor Alecto niet in de problemen kwam. De thuisploeg strafte de fouten van Forescate dan ook 2 keer genadeloos af, waardoor de ruststand 2-0 was in het voordeel van Alecto.

In de tweede helft ontstond een ander spelbeeld, waarbij Forescate meer initiatief nam en vaker in de buurt van de Leiderdorpse keepster kwam. Dit resulteerde dan ook in een strafcorner voor de bezoekers. Milou Raap pakte deze kans met beide handen aan en sloeg de 2-1 raak. Dit zorgde voor meer vertrouwen bij Forescate. Alecto kwam dan ook minder vaak in de buurt van het doel van keepster Philique Immink. Forescate ging op jacht naar de gelijkmaker en die viel dan ook in het laatste kwart. Na een aantal goede aanvallen, viel het doelpunt wederom via een strafcorner. Milou Raap sloeg de bal opnieuw tegen de plank: 2-2. Dit was tevens de eindstand.

De dames van Forescate staan door dit gelijke spel op de 8e plaats. Aanstaande vrijdag spelen de dames om 20.30 uur voor de Silver Cup (het landelijke beker-hockeytoernooi).
De loting voor de tegenstander is sinds vandaag bekend: IJsseloever uit IJsselstein. IJsseloever speelt in de eerste klasse van het district Midden en Noord Nederland en staat daar met 10 punten op een 9e plaats in hun competitie. Forescate speelt in de eerste Klasse van het district Zuid-Holland, en staat daar met 15 punten dus op de 8e plaats.
Daarmee is dus op papier IJsseloever de zwakkere van beide teams en wordt de wedstrijd dus in IJsselstein gespeeld.Vrijdagavond dus een "uit”-wedstrijd in het bekertoernooi voor de Dames. De afstand naar IJsselstein is beperkt dus we nodigen iedereen uit om een gezellige en altijd sfeervolle bekerhockeyavond mee te maken en de Dames aan te komen moedigen!

Zondag 26 maart staat dan de thuiswedstrijd in de normale competitie tegen koploper Zoetermeer D1 op het programma. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden, dus alle support is welkom vanaf 12.45 !

Foto's: E.v.Zonneveld