Heren 1- Hockeyclub Barendrecht H1 : 6 - 1

Barendrecht H1 - Forescate H1 1-6 (1-3)

Videoverlag

Een druilerige herfstdag was het decor voor de wedstrijd tussen rode lantaarndrager Barendrecht en middenmoter Forescate. Zoals verwacht was het de uitploeg die furieus van start ging en in de eerste minuten een hand vol kansen en strafcorners creëerde. Waar de keeper van Barendrecht de eerste corner goed had, werd de 3e corner via een goede variant via Pont uiteindelijk simpel binnen gepusht door Van der Haas.

Na deze goal is het Forescate dat doordrukt maar een 2e goal blijft uit. Een goede aanval van Barendrecht over de linkerflank resulteert uiteindelijk in een strafcorner. Een harde push van de cornerman van Barendrecht verdween via de handschoen van keeper White in het linkerhoek. White nam vandaag de honneurs waar in de goal van Forescate omdat keeper Segeren vlak voor aanvang van de wedstrijd moest afhaken vanwege een blessure.

Ondanks de 1-1 veranderde het wedstrijdbeeld niet. Forescate bleef aanvallen maar Barendrecht wist iedere aanval goed onschadelijk te maken. Totdat Pont na een goede actie over de rechterkant met een splijtende pass Van der Haas wist te vinden. Deze faalde niet oog in oog met de keeper en tekende met een bekeken balletje in de lange hoek voor de 1-2.

Waar iedereen verwachtten dat Forescate nu door zou drukken bleek het tegendeel. Forescate werd slordig in de passing en Barendrecht kwam steeds meer in de wedstrijd. Hierdoor leek de eerste helft te gaan eindigen met een 1-2 ruststand, maar niets was minder waar. Het was Altenburg die nog een keer iets probeerde te forceren met een steekpass door de as. Een verdediger van Barendrecht kon deze pass nog net aanraken, maar niet onder controle krijgen. Van der Haas was er als de kippen bij om de afvallende bal op te pakken en hij kon hierdoor wederom 1 op 1 met de keeper van Barendrecht. Met een klein liftje wist hij de inglijdende keeper te verschalken en tekende zo voor een 1-3 ruststand.

Na de thee volgde mogelijk de snelste goal van dit seizoen, het duurde ongeveer 8 seconde en toen stond de 1-4 al op het scorebord. De afslag van Forescate werd door Altenburg naar Pont gepasst. Deze wist met een bekeken pass in een keer Van der Haas te bereiken die snel diep was gegaan. Hij omspeelde de laatste verdediger van Barendrecht simpel en pushte de bal onder de keeper door. De mogelijke ambities van Barendrecht op die manier direct de kop ingedrukt.

Ondanks deze snelle goal bleef Forescate doordrukken. Een goede uitgevoerde druk resulteerde in een onderschepping op het middenveld door Lagerberg. Deze speelde snel Van der Haas in die met een steekpass De Vries wilde bereiken. De laatste man van Barendrecht stond goed op te letten en kon deze pass blokken. Helaas voor hem was het de opstomende Van der Hooft die de afvallende bal oppikte. Met een dummy omspeelde hij zijn directe tegenstander, versnelde de cirkel in en haalde vernietigend uit in de lange hoek, 1-5.

Met nog 25 minuten op de klok gebeurde hetzelfde als in de eerste helft. Forescate werd slordig in de passing en liet Barendrecht beter in het spel komen. Enkele uitvallen aan beide kanten resulteerden in niets, totdat Neve een goede rush maakte over de linkerflank. Met een harde flats wist hij De Vries te bereiken aan de rechterkant van de cirkel. Een goede voorzet van De Vries richting de eerste paal werd simpel binnengetikt door Van der Haas. De 1-6 betekende tevens zijn 5e goal van de dag.

Na deze goal was de wedstrijd officieel gespeeld en was het wachten op het eindsignaal. Barendrecht haalde nog een aantal corners die allemaal goed werden verwerkt door keeper White. De laatste kans van de wedstrijd was toch voor Forescate. Het was Cortenbach die na een goede actie door de cirkel een schotkans kreeg. Een harde flats richting goal mistte helaas de benodigde precisie en eindigde net naast. Al met al een goed weekend voor Forescate, zeker met het oog op komende week. Op vrijdagavond wordt er een bekerwedstrijd gespeeld tegen de IJssel, en op zondag is het Pijnacker dat op bezoek komt op sportpark Adegeest.

Bronvermelding: http://hockeydenhaagleiden.nl/forescate-h1-wint-dankzij-vijf-goals-aanvoerder/