hockey_veteranen

Veteranenhockey op MHC Forescate

Wie 30 jaar of ouder is, kan op MHC Forescate terecht voor een gezellig potje veteranenhockey. Op de zondagen spelen twee damesteams en twee herenteams in competitieverband op veelal regionaal (= districts-)niveau. Op de dinsdagen is ook een Dames-team in de competitie actief. De teams zijn naar sterkte ingedeeld. Toch blijft gezelligheid troef. De wat oudere hockeyer kiest voor gezelligheid en ontspanning. Vaak fanatiek tijdens de wedstrijd en na de wedstrijd samen met de tegenstander een biertje drinken met een bitterballetje erbij.

Veteranenteams die telkens uitkomen in dezelfde klasse spelen ook vaak tegen dezelfde teams van andere verenigingen. De samenstelling van de teams verandert ook daar weinig, zodat je veel oude bekenden tegenkomt, tegen wie je elk jaar speelt. Dit verhoogt vaak de gezelligheid en de integratie.

Nieuwe aanwas van veteranenteams komt in veel gevallen van buitenaf, van nieuwe of terugkerende Voorschotenaren. Het aantal spelers per team blijft de afgelopen jaren aardig constant. Een team bestaat vaak uit vijftien tot achttien man. Dit aantal is nodig om uitvallers vanwege blessures op te kunnen vangen. Maar ook is het prettig als er invallers zijn tijdens de wedstrijd om bijvoorbeeld een mindere conditie op te kunnen vangen. Blessuregevoeligheid is de belangrijkste reden dat er gestopt wordt met veteranenhockey. Soms lukt het om trimhockeyers over te halen om op zondag te gaan spelen. Vaak is dat voor hen pas mogelijk als er wat is veranderd in de thuis- of werksituatie.
De Senioren-, Veteranen- en Trimcommissie (SVT) ziet erop toe dat er voldoende oudere (kandidaat-)spelers aan hun trekken komen en de gezelligheid op de club in stand blijft. Er is altijd plek voor veteranenhockeyers!
Geïnteresseerden kunnen mailen naar: [email protected].