Aankonding van de scheidsrechterscursus voor O18, O16, O14-1 en ouders

Graag informeren we jullie over de aankomende scheidsrechtersexamens, het halen van je digitale KNHB scheidsrechterskaart (CS)

Waarom fluiten?

Club scheidsrechters (CS) zijn voor MHC Forescate belangrijk. Elke wedstrijd verdient goede arbitrage. Iedereen, van speler tot publiek waardeert het enorm wanneer een wedstrijd goed gefloten wordt. Omdat onze club afhankelijk is van vrijwilligers, verwachten wij ook van onze spelers in de O18- en O16-jeugd dat zij actief bijdragen door af en toe een jeugdhockeywedstrijd  te fluiten. Het hebben van je scheidsrechterskaart is daarnaast verplicht vanuit de KNHB.

Het halen van je scheidsrechterskaart is niet moeilijk. De meeste spelregels ken je al en bepaalde situaties heb je vaak al meegemaakt. Het is voor jezelf ook super leerzaam om het spel als scheidsrechter te ervaren, zo af en toe op een jeugdwedstrijd. De spelers vanaf 15 jaar (O18 & O16 lijn) worden dus uitgenodigd om hun kaart te halen. De O14-1 spelers worden ook uitgenodigd voor het examen, maar zij worden nog niet ingedeeld om te fluiten.

Examendata:

• Donderdag 26 september t/m woensdag 2 oktober 2024

De examens vinden online plaats, je kan zelf bepalen welke dag en hoe laat je het beste uitkomt!

Doelgroep

• Alle O16 en O18 spelers
  • O14-1 spelers
  • Ouders van jeugdspelers

Aanmelden

Spelers O14-1 en O16/O18-leden worden aangemeld door de scheidsrechterscommissie.

Ouders en andere geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door te mailen naar: [email protected]

Aan de scheidsrechtersopleiding en het examen zijn kosten verbonden, MHC Forescate neemt deze kosten voor haar rekening.

Onderdelen van de KNHB opleiding

De opleiding bestaat uit een e-learning die je thuis kunt doorlopen. Ervaring leert dat een paar uur lezen en het maken van oefenexamen(s) voldoende zou moeten zijn. De toets maak je online en bestaat uit meerdere multiple choice vragen.

Na aanmelding ontvang je per e-mail inloggegevens voor de KNHB e-learning leeromgeving.