MHC Forescate Heren 1 kent een valse competitiestart

Na een keurig debuut-jaar in de Overgangsklasse waarin we ons verdienstelijk hebben gehandhaafd, kende het team een roerige transferzomer waarin er veel veranderingen binnen het team hebben plaatsgevonden. Hierdoor was de selectie pas een week voor de competitiestart helemaal rond en was het een beetje afwachten hoe de eerste wedstrijd zou gaan verlopen.
Met nieuwe aanwinsten Tom Oppenheim (HDM J018-1), Jesper Knoester (Groen-Geel H1), Tim Dofferhoff (Forescate JO18-1), Pieter Riemens (Etten-Leur H1), Joey van Walstijn (HDM H1) en Innoce Bronkhorst (Breda H1) in de gelederen hoopten we klaar te zijn om het op te nemen tegen Naarden H1. Omdat aanvoerder Lars Knoester een week geleden zijn pink heeft gebroken, had ook oudgediende Yannick van der Haas zijn Forescate-tenue weer van zolder gehaald om ons bij te staan op het veld.

De voorbereidingsperiode is nog enigszins moeizaam verlopen, maar er zijn zeker wel grote stappen voorwaarts te zien. Elke wedstrijd en training worden er weer stappen gemaakt en daarom achtten we onszelf dan ook zeker niet kansloos tegen het team uit Naarden. We begonnen de wedstrijd een beetje zoekende tegen het defensief ingerichte Naarden. Loerende op de tegenaanval wisten zij helaas vroeg in de wedstrijd een strafcorner te benutten, waardoor zij op een 1-0 voorsprong wisten te komen. Na deze wake-up-call begonnen wij steeds beter in de wedstrijd te komen en kwamen we uiteindelijk ook langszij door een mooie strafcorner van Derek Neijzen. Helaas konden we niet heel lang van deze treffer genieten, want kort voor rust kwam Naarden weer op voorsprong door een gevaarlijke bal voorlangs in het goal te tippen. Hierdoor werd er met een 2-1 achterstand de rust in gegaan.

Het derde kwart was er een voor ons. We werden steeds dreigender en de kansen stapelden zich op. Het was Tycho Engelen die een voorzet van Thomas Bemelmans al glijdend wist te verlengen tot een goal waardoor de stand weer gelijk werd getrokken. Toch wisten we het veldoverwicht niet om te zetten in nog meer goals en was het juist Naarden dat de goal wist te maken… Waar verschillende Forescate-verdedigers moeite met het wegwerken van de bal, had de spits van Naarden hier beduidend minder moeite mee en sloeg hard de 3-2 tegen de plank. Tot overmaat van ramp kreeg Naarden in het laatste kwart ook nog een strafbal mee, waardoor ze uit konden lopen naar een 4-2 voorsprong. Ondanks verwoede pogingen, lukte het Forescate niet meer om grote kansen af te dwingen en bleven we helaas steken op 0 punten na de eerste competitie-pot.

Toch zijn er deze wedstrijd weer stappen gezet en denken we klaar te zijn om het Were-Di H1 volgende week knap lastig te maken. Volgende week spelen we ook weer voor eigen publiek op Adegeest. We hebben jullie steun hard nodig, dus komt dat zien!

Zondag 15 september om 14:45! Tot dan!