zaterdag 28 september 2024
Tijd T/U Team Tegen team
12:30 Uit MO18-6 (BSN) Leidse Hockey Club Roomburg MO18-4
Wedstrijdverslag MHC Forescate JO18-1 versus Breda JO18-2

Zaterdag 14 september was de tweede poule wedstrijd in de landelijke subtopklasse van de JO18-1 van MHC Forescate. Dit weekend stond een thuiswedstrijd tegen Breda op het programma. Het was een mooie wedstrijddag, met een heerlijk zonnetje en een aangename temperatuur om te hockeyen, én met een publiek dat vol verwachting langs de lijn stond na de 1-2 uit winst bij MEP uit Boxtel de week eerder.

Na het eerste fluitsignaal kwam Breda goed uit de startblokken en creëerde een paar gevaarlijke situaties voor de goal. Maar de kansen konden niet worden omgezet in doelpunten. Forescate creëerde langzamerhand een veldoverwicht en ging zeer effectief om met de kansen. Op het eind van het eerste kwart van de wedstrijd toonde het scorebord al een 3-0 voorsprong voor de jongemannen in het blauw.

Het tweede kwart werd erg goed gespeeld en het publiek kon met volle teugen genieten. Met lef en creativiteit werd het spel via ingestudeerde patronen gespeeld. De verdedigers bouwden het spel geduldig op, de middenvelders en aanvallers kwamen goed in de bal en wisten de tegenstander verder achteruit te dringen. De spelvreugde droop er vanaf. In de eerste helft werd nog twee keer het net getroffen dankzij goed samenspel. Je kunt zien dat elkaar de jongens elkaar doelpunten gunnen. Met een 5-0 score bij het rustsignaal leek de wedstrijd gespeeld.

Na de pauze kwamen Forescate jongens weer goed uit de kleedkamers, maar ze konden het overwicht van de eerste helft niet vasthouden. Er kwam meer balans in de overigens zeer sportieve wedstrijd die goed gefloten werd. Kort in de tweede helft wist de thuisploeg een strafbal te verzilveren na een onrechtmatige ingreep van de Bredase keeper op een van onze aanvallers. Na dat moment wisten de gasten zich toch weer op te richten. In korte tijd kregen ze drie stafcorners die evenwel niet tot een tegengoal worden gepromoveerd, onder andere dankzij goed keeperswerk in het Forescate goal.

De einduitslag werd bepaald door twee strafcorners. De thuisclub wist er met een rebound van een straf corner Forescate een zevenklapper van te maken. En de gasten konden de eer redden met een vergelijkbare goal. Met kansen over en weer eindigde het vermakelijke duel. Met een terechte winnaar. Hals reikend wordt uitgekeken naar het derde duel in en tegen Den Bosch, dat de eerste twee duels ook heeft weten te winnen.