zaterdag 28 september 2024
Tijd T/U Team Tegen team
12:30 Uit MO18-6 (BSN) Leidse Hockey Club Roomburg MO18-4
Wedstrijdverslag MHC Forescate JO12-1 – HGC JO12-1

Op zaterdag 14 september stond voor Forescate JO12-1 de kraker tegen HGC JO12-1 op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd moest er extra vroeg verzameld worden voor een verrassing: de nieuwe gesponsorde trainingspakken werden uitgereikt. Helemaal strak in het pak werd een groepsfoto gemaakt en kon de voorbereiding op de wedstrijd beginnen.

De openingsminuten waren van beide kanten rommelig. Het was aftasten en Forescate kon nog onvoldoende druk krijgen op de verdediging van HGC. Na tien minuten was er gevaarlijk balverlies van HGC op de middenlijn en Forescate brak met drie spelers pijlsnel uit om de 1-0 te scoren. Dat was direct het signaal om de druk verder op te voeren. Het vastzetten van de HGC verdediging lukte nu wel en de tegenstander moest daardoor veelvuldig de lange bal hanteren.

Een hele serie van kansen voor Forescate was het gevolg, maar de belangrijke tweede goal bleef uit. En dan zul je altijd zien dat één van de lange klappen van HGC pardoes wel aankomt bij een volledig vrij staande spits die 1 op 1 kon doorstomen naar de Forescate keeper. Met een machtige sprint van de Forescate verdediging werd deze reuzekans van HGC nog net onschadelijk gemaakt. Enkele minuten voor de rust viel dan toch de dik verdiende tweede goal die 2 minuten later werd opgevolgd door een prachtige derde treffer. Vanaf kop cirkel werd de bal met de backhand hard halfhoog binnen geslagen. Een comfortabele 3-0 voorsprong bij de rust.

In het derde kwart een ongewijzigd spelbeeld waarbij Forescate de baas was op het veld. Na eerst een mooie tip-in die op de paal stief van schoonheid was er in de 40eminuut een nog mooiere tip-in met een snoekduik (daar was op geoefend) die resulteerde in de 4-0. Tien minuten later viel de 5-0 door nogmaals een snelle aanval. De wedstrijd was hier wel mee gespeeld en het gaspedaal werd in het vierde kwart beduidend minder hard ingedrukt. Alleen noemenswaardig was nog de formidabele redding van de Forescate keeper op de eerste strafcorner in de wedstrijd van HGC, de afgekeurde 6-0 en de onnodige groene kaart voor Forescate. Eindstand 5-0. Een prima overwinning met de eerste plaats op de ranglijst als resultaat doordat enkele andere concurrenten punten verspeelden.