zaterdag 28 september 2024
Tijd T/U Team Tegen team
12:30 Uit MO18-6 (BSN) Leidse Hockey Club Roomburg MO18-4
MHC Forescate heren 1 triomfeert op super sunday

In een van de laatste zonnige zomerweekenden op de weddeloop, hebben wij afgelopen weekeinde een belangrijke overwinning behaald in onze tweede competitiewedstrijd van het seizoen.
Na een stroeve start, waarbij we zowel onze eerste Gold Cup wedstrijd als de openingswedstrijd van de competitie helaas hadden verloren, was deze overwinning een welkome opkikker.

Op deze 'Super Sunday', waarop zowel Dames 1 als Heren 1 thuis speelden, hebben wij met een overtuigende 3-1 overwinning op Were Di onze eerste drie punten van het seizoen binnengehaald en een krachtige boodschap afgegeven aan de concurrentie in de overgangsklasse.

Vanaf het eerste signaal zetten we direct druk op de Tilburgse verdediging. Het was Noud Stikkelorum die het eerste doelpunt op zijn naam mocht schrijven. Zijn doeltreffende inzet in het eerste kwart zorgde voor de broodnodige voorsprong. We hadden nauwelijks tijd om op adem te komen of de tweede treffer volgde al snel. Tom Oppenheim bewees zijn technische klasse met een fraai backhand schot, waarmee hij de Tilburgse keeper verraste en ons een comfortabele 2-0 voorsprong bezorgde. In het tweede kwart ging Jesper Knoester voor de derde keer de Tilburgse keeper voorbij, met een assist van Tom Oppenheim. Deze treffer, het resultaat van een goed opgebouwde aanval, zorgde ervoor dat we met een stevige 3-0 voorsprong de rust ingingen.

Het derde kwart werd gekenmerkt door een fel spel van beide kanten. Wij bleven de druk opvoeren, maar de Tilburgse keeper bewees zijn klasse door meerdere strafcorners vakkundig te keren. Ondanks onze pogingen om de score verder uit te breiden, werden de Tilburgers ook gevaarlijker en creëerden zij enkele kansen. Het derde kwart eindigde zonder verdere doelpunten. In het vierde kwart kwam de spanning terug toen Were Di uit een strafcorner hun eerste doelpunt van de wedstrijd scoorde. De druk nam toe en wij moesten extra waakzaam zijn om onze voorsprong te behouden. Were Di wisselde hun keeper voor een extra veldspeler, maar ondanks de verhoogde druk slaagden zij er niet in om nog een doelpunt te maken. Onze verdediging hield stand en na het eindsignaal konden wij ons als winnaar verheugen met een eindstand van 3-1.

Na de wedstrijd was er een gezellige thé dansant georganiseerd, wat een feestelijke afsluiting van de dag vormde. Deze overwinning is een belangrijke stap in de goede richting na een moeilijke start van het seizoen. We hebben laten zien dat we in staat zijn om te presteren onder druk, en nu richten we ons op het vervolg van de competitie met hernieuwd vertrouwen.

Volgende week zullen wij de reis naar Groningen maken voor onze "uit”-wedstrijd tegen de lokale GHHC. Hier gaan we proberen om het niveau van afgelopen weekend wederom te laten zien.

Zondag 22 september om 14:45 zien we u heel graag langs de lijn aan de Kerklaan 35 in Haren (Gr), tot dan!