Forescate JO14-3 sluit eerste serie in stijl af

Deze zaterdag staat de kraker tussen de jongens van Forescate JO14-3 en HDM JO14-6 op de rol. Het is een prachtige dag om te sporten en de goede wedstrijd van vorige week geeft het in groten getale aanwezige publiek hoop op een mooie middag.

De jongens van HDM zijn nog puntloos maar het gat naar Forescate is overzienbaar. Ze zijn dan ook duidelijk gebrand om punten te pakken. Het strijdplan van de Forescate coaches is daarom duidelijk; de wedstrijd, net als de week ervoor, met veel energie en inzet starten.

Na een wat aarzelend begin komt Forescate halverwege het eerste kwart via een strafcorner van Casper op een verdiende voorsprong. In het tweede kwart verdubbelt hij de score maar niet nadat keeper Joep uitstekend redding brengt op de tweede spaarzame kansen van HDM. De verdediging van Forescate staat als een blok en het middenveld, onder de bezielende leiding van Ole, weet het gat tussen verdediging en aanval kundig te overbruggen en de meeste aanvallen van HDM vroegtijdig in de kiem te smoren. De eerste helft wordt dan ook met een 3-0 stand afgesloten.

In de tweede helft neemt de druk van HDM iets toe en zijn er een paar spannende momenten in de cirkel van Forescate, die echter door ingrijpen van de  verdediging en de keeper vakkundig worden gekeerd. Lennard, uit de JO12, valt na zijn eigen wedstrijd zeer verdienstelijk in en speelt alsof hij bij het team hoort. De druk bied ruimte voor Forescate en het wordt tegen het einde van het derde kwart 4-0 waarmee de wedstrijd gespeeld is. In de laatste minuten van de wedstrijd bepaalt Danila, na een scrimmage voor de goal, de eindstand op 5-0. Daarmee hebben alle jongens van de startende aanvalslijn gescoord.

De verdiende overwinning is een goede teamprestatie en een mooi slot van de eerste helft van de competitie, die zo met een solide plaats in de middenmoot wordt afgesloten. Het is deze week de ‘Week van de scheidsrechter’ en na de wedstrijd worden de twee scheidsrechters, door weekaanvoerder Florian, met een kleine attentie bedankt voor hun inzet. Op naar de volgende serie wedstrijden.

Foto: J. Dorlandt.