Zondag 20 oktober HBR (Berkel) H1 vs. MHC Forescate H1

Afgelopen zondag stond er een uitwedstrijd tegen HBR (Berkel en Rodenrijs) op het programma.Berkel kende tot nu een goede competitiestart met een verdienstelijke derde plek tot gevolg. Forescate sprokkelt, vooral thuis, ook een keurig aantal punten bij elkaar waarmee ze zijn terug te vinden op een negende positie. Toch hopen de mannen uit Voorschoten stiekem op meer.

Een flinke tegenvaller voor Forescate was deze week wel het uitvallen van centrale middenvelder Jesper Knoester, die met een blindedarmontsteking in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Met daarnaast de (langere) afwezigheid van Lars Knoester, Tom Oppenheim, Innoce Bronkhorst en Yannick van der Haas wordt de spoeling zo wel erg dun helaas. Gelukkig waren er deze week maar liefst vier A-junioren gestrikt om het eerste team uit de brand te helpen, waarvoor de dank groot was!

Toch was er genoeg vertrouwen en geloof om ook deze zondag punten te pakken. Met een jarige Joey van Walstijn op de goal zouden de punten daarnaast een mooi verjaardagscadeau zijn!
De wedstrijd begon behoudend met slechts een aantal kleine mogelijkheden over en weer. Helaas was het Berkel dat in het tweede kwart de 1-0 wist te scoren. Een eerste strafcorner werd nog keurig uit de hoek gehouden, maar de tweede wist hard doel te treffen. In het vervolg van de eerste helft bleven verdere kansen uit, waardoor 1-0 tevens de ruststand was.

De tweede helft begon Forescate wat opportunistischer te spelen in de hoop de gelijkmaker te scoren. Dat gebeurde ook! Halverwege het derde kwart begon Tycho Engelen een loopactie vanaf eigen helft. Na een slim kaatsje van nieuwe spits Pieter Riemens kreeg Tycho Engelen de bal weer terug en wist deze hard achter de keeper te slaan. In de rest van de wedstrijd bleef Forescate aandringen en kregen ze, mede door een aantal groene kaarten bij de tegenstander, ook nog een aantal goede mogelijkheden op een voorsprong. Helaas viel deze goal niet meer waardoor het bij een 1-1 eindstand bleef en beide ploegen met een punt weer huiswaarts keerden.

Met dit ene puntje wist Forescate nog een plekje te stijgen op de ranglijst, waardoor het nu is terug te vinden op een achtste plaats. Komende week staat er geen wedstrijd op het programma. Dit betekent dat de eerstvolgende wedstrijd op 3 november staat ingepland. Hekkensluiter IJsseloever komt dan op bezoek in Voorschoten. Komt dat
zien!

Tekst: TE