Wedstrijdverslag Dames 1 vs Phoenix

Op zondag 20 oktober vond in Voorschoten een spannende hockeywedstrijd plaats tussen Forescate Dames 1 en Phoenix Dames 1. Beide teams stonden op gelijke hoogte in de competitie, wat zorgde voor een extra interessante wedstrijd.

Forescate begon sterk en verdiende al in de eerste minuten een strafcorner, maar helaas konden ze deze kans niet benutten. Phoenix maakte snel gebruik van de situatie en lanceerde een tegenaanval. Dit leidde tot een moment waarin een speelster van Phoenix oog in oog stond met Forescate keepster Francien Holleman, die de doelpoging met de handschoen wist af te weren.

Phoenix bleef aandringen en wist in het eerste kwart nog twee strafcorners te behalen. De wedstrijd ging heen en weer, met kansen voor beide teams. Forescate had pech toen ze tot drie keer toe de bal net naast de paal zagen gaan. De teams gingen met een 0-0 stand de rust in.

Na de rust bleef de spanning voelbaar. Phoenix kreeg meerdere kansen, maar ook Forescate bleef gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Esther van Zonneveld kwam dicht bij een doelpunt met een mooie sleeppush, maar de keeper van Phoenix wist deze te stoppen. In het laatste kwart, met nog 10 minuten op de klok, bracht voor Phoenix dan toch de doorbraak en scoorden de bezoekers de 0-1.

In de laatste minuten zette Forescate alles op alles om de gelijkmaker te scoren. Ze creëerden nog verschillende kansen en kregen zelfs een strafcorner, maar zonder succes. De punten gingen uiteindelijk mee naar Zeist, met een eindstand van 0-1 voor Phoenix.

Het was een spannende wedstrijd waarin beide teams hun vaardigheden en inzet toonden. Voor de supporters was het een middag vol mooie hockeyacties, ondanks dat Forescate de overwinning net miste.

De Forescate Dames staan na deze uitslag net achter Phoenix nu op een negende plek in de ranglijst.
In deze poule liggen de teams echter qua punten zo dicht bij elkaar dat er nog van alles kan gebeuren.
De nummers 4 tot en met 8 hebben allemaal 10 of 11 punten dus de verschillen zijn klein.
Het is dit jaar voor de Dames sowieso een competitie met verrassende uitslagen. Zo heeft bijvoorbeeld de koploper in de poule dit weekeinde met 4-2 verloren van de huidige nummer 4 terwijl de huidige nummer 2 heeft gelijk gespeeld tegen de nummer 11 uit de poule.

Dit soort uitslagen geven de dames natuurlijk ook moed voor de komende wedstrijden, er is van alles mogelijk !   Op papier hebben de Dames de komende wedstrijden een zwaar programma, waarin eerst op 3 november de uitwedstrijd tegen de huidige koploper Fletiomare, en vervolgens op 10 november thuis de huidige nummer 2 , Groen-Geel, op bezoek in Voorschoten.
U hoeft zich de komende weekenden dus niet te vervelen, spannend hockey is verzekerd dus kom de Dames aanmoedigen, ze verdienen alle steun !

Tekst: FH
Fotos: E.v. Zonneveld