F-jes "LADIES DAY" 30 mei 2010 (incl. deelnemersoverzicht)

Op zondag 30 mei 2010 spelen al onze jongens F-teams mee op het tournooi van LOHC in Oegstgeest.

Dat gaf ons de mogelijkheid om op onze velden voor de meisjes F-teams een F-jes “ladies day” te organiseren.

Dat is gelukt, en hoe !

We hebben voor die zondag 30 mei as. clubs uit ons district uitgenodigd om met een of meer meisjes F-teams een tournooi te komen spelen.
Inmiddels hebben we al vanuit alle uithoeken van ons district inschrijvingen ontvangen, en het beloofd dus een hele leuke dag te worden.
Er komen 11 teams op bezoek, onder andere teams van verder weg zoals Souburgh, Barendrecht en Westland, maar ook dichter uit de buurt bijvoorbeeld Noordwijk, Voorhout Alecto en Roomburg.

Sommige teams hebben wel competitie-ervaring, andere teams niet of minder.

We hebben ervoor gekozen om geen dagvullend tournooi programma op te zetten, maar in een soort “drieluikjes” wedstrijden te spelen.

Op deze manier zorgen we ervoor dat we wel een leerzame en leuke ontmoeting hebben met andere teams uit de regio, zonder dat we van s’morgens vroeg tot s’avonds laat van huis zijn.

We ontvangen de gasten om 10.00 en spelen van 10.30 tot rond 12.30  ongeveer 3 wedstrijden en doen behendigheidsspelletjes.

Er is bewust geen schema voor de hele dag vooraf gepubliceerd, maar we bepalen de tegenstanders zoveel mogelijk uit de resultaten van de gespeelde wedstrijden. Zo proberen we een zo best als mogelijk passende tegenstander voor elk team te vinden. Daardoor hopen we ieder team een gelijke kans op winst en verlies te geven zodat de dag voor iedereen even leuk blijft.  Nu nog hopen op mooi weer…….

Tot zondag,

Jorina Biersteker,

Ad de Gruiter