Hervatting trainingen en competitie 2020/2021

Nu langzaamaan de vakantieperiode ten einde is, richten we ons weer op het begin van de trainingen en bereiden we ons voor op de start van de gewone competitie. Natuurlijk zullen voor onze activiteiten een aantal maatregelen en gedrags-aanpassingen als gevolg van het Corona-Virus van toepassing blijven.

In het website artikel van 8-7-2020 hebben we de belangrijkste data al op een rijtje gezet.
bekijk het artikel op de site tussen de andere interessante artikelen of KLIK HIER voor de directe link.

Voor de komende 2 weken willen we een aantal aandachtspunten kort extra onder aandacht brengen:

1.Trainingen:
Vanaf maandag 17 augustus starten de junior topteams in principe, tenzij met de trainer/coach en manager HTZ onderling anders is afgesproken.

Vanaf maandag 24 augustus starten de overige junior en senior- teams conform het vaste trainingsschema in LISA, tenzij met de trainer/coach en manager HTZ onderling anders is afgesproken.

Alle trainingen kunnen pas plaatsvinden als deze zijn ingepast in de planning en nadat ze ook echt in LISA vermeld staan. We moeten immers rekening houden met beschikbaarheid van velden, open en afsluiten van complex en met de Covid-regels.
Zorg ervoor dus tijdig contact op te nemen als je wilt trainen in de periode voor 24 augustus , door via mail trainingsruimte aan te vragen bij: [email protected].

2. Oefenwedstrijden:
In de periode voorafgaand aan de start van de competitie zijn ook al weer de eerste oefenwedstrijden gepland. Planning daarvan loopt altijd en uitsluitend via het wedstrijdsecretariaat en zijn pas definitief als ze ook in LISA te zien zijn. Ook hier zal wedstrijdplanning iets anders verlopen door Covid19, en zullen teams een verantwoordelijke voor de naleving van de regels uit eigen gelederen moeten benoemen. (zie uitleg).

Hierover volgt binnenkort nadere informatie.

3. Bovelander hockey-kampen:
Op 24, 25 en 26 Augustus zullen de velden beperkter beschikbaar zijn, omdat we die dagen de Bovenlander Hockeykampen naast de normale huurders op onze velden te gast hebben. Voor de hockeykampen is aanmelding nog mogelijk . Voor meer informatie zie LINK.

4. Competitie:
De start van de competitie 2020/2021 zal voor de jeugd en senioren/veteranen in het weekend van zaterdag 5 september en zondag 6 september zijn. De Jongste Jeugd (E&F) en G hockey starten een weekend later op zaterdag 12 september.

Uitzondering hierop zijn JA1 en MA1, die op zaterdag 29 augustus gaat starten met de competitie in verband met hun indeling in de Topcompetitie.

Op dit moment is er nog geen 100% duidelijkheid vanuit de KNHB of en onder welke voorwaarden de competitie na de Covid- periode weer zal kunnen plaatsvinden. Voorop staat dat we de sportbeleving en competitie voor spelers zoveel mogelijk willen laten plaatsvinden, of (en zo ja hoe) publiek bij wedstrijden mogelijk zal zijn zal binnenkort worden bepaald. Daarover volgen nadere berichten. Op dit moment zijn er al een aantal clubs die niet meer wilden wachten met duidelijkheid en die besloten hebben om wedstrijden voorlopig zonder publiek te spelen, zover willen wij op dit moment nu nog niet gaan, maar alles is natuurlijk afhankelijk van landelijke ontwikkelingen en van de discipline die we met elkaar op Forescate kunnen opbrengen.

5. Clubhuis/Complex:
De Covid maatregelen zijn helaas nog steeds deels van kracht. Zo houden we bijvoorbeeld de routing op het complex nog steeds zo dat we geen tegengestelde stromingen krijgen. Vuistregel daarbij is dat we op het complex steeds met de klok meebewegen. Ingang via grote hek LINKS van het clubhuis, uitgang RECHTS van het clubhuis naast de tribune. In het clubhuis zelf is maar beperkt ruimte, waarbij we ons aan de 1,5 meter afstandregel moeten blijven houden. Kleedkamers zijn ventilatietechnisch geen verblijfsruimte. Met kleine groepjes omkleden en douchen kan, maar zorg dat je snel weer ruimte maakt voor volgende bezoekers.

De parkeerruimte is door de covid-maatregelen beperkt, kom dus vooral indien mogelijk op de fiets !

6. Teamkleding:
Deze periode is traditioneel ook weer de tijd dat sommige teams weer eigen teamkleding organiseren om de teamgeest te versterken. Voor teamkleding is altijd afstemming met de sponsorcommissie vereist. Onze hoofdsponsor Intersport zal ook een aanbieding doen voor centrale inkoop van teamvesten. Daarover volgt een apart sitebericht. Zie voor dit moment de vaste informatie op de site KLIK HIER.

7. Enkele data op rijtje (kijk naar agenda op site voor actueel overzicht):

v.a. 10/8

Senioren, veteranen en trimmers bepalen onderling startdatum van de trainingen

Start trainingen Topteams Junioren

Uitgifte keepersmaterialen 10.00-12.00

Uitgifte keepersmaterialen 10.00-12.00

Start trainingen Sterkte & Breedte teams Junioren

24-26/8

Bovelander hockeykampen

Start competitie JA1en MA1

Train de trainer voor alle lijnen, van Kabouters t/m A jeugd

Start trainingen E en F jeugd