Corona-informatie, update 23-8

Zoals al verwacht zijn ook deze week een aantal adviezen en protocollen door de KNHB gepubliceerd.

Allereerst heeft  de KNHB nu alvast de scenario's gepubliceerd die in werking treden als door een opnieuw oplaaiend coronavirus de hockeycompetities van 2020/2021 niet volgens planning kunnen worden gespeeld of niet kunnen worden afgerond.Voor komend seizoen heeft de KNHB de regelgeving aangepast, zodat vooraf duidelijk is hoe wordt gehandeld en teams zich daarop kunnen voorbereiden. De KNHB maakt bijvoorbeeld nu al een eindstand op – met promotie en degradatie – vanaf het moment dat alle ploegen in een poule bij het voortijdig stoppen van de competitie één keer tegen elkaar hebben gespeeld.
KLIK HIER voor directe link naar het artikel.

Vervolgens heeft de KNHB een advies en een aantal harde richtlijnen gepubliceerd waar we in Nederland aan moeten denken bij spelen van wedstrijden.

Deze week zal na het clubeigen "coronaoverleg” bepaald worden wat de gevolgen voor Forescate zullen zijn en welke nieuwe maatregelen we zullen nemen, of juist kunnen laten vervallen.

De KNHB geeft in elk geval alvast de volgende richtlijnen:

• heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen

• Bij een besmetting binnen een team, bepaalt de GGD op basis van bron- en contactonderzoek de gevolgen voor de rest van het team

• Uitwedstrijden: mondkapje op in de auto voor iedereen > 12 jr.

• Bij wedstrijden zijn in de basis toeschouwers welkom. Maar let op: dat kan wel per club of regio verschillen. In ieder geval is het aantal toeschouwers gelimiteerd.

• Wil je in het clubhuis met je teamgenoten gezellig een drankje drinken, dan kan dat alleen onder voorwaarden. Ondertussen blijft natuurlijk de 1,5 meter regel van kracht.

• Geen wedstrijdbespreking in de kleedkamer.

• Op 1,5 meter afstand in de dug-out

• Sportief zonder shakehands e.d.

Voor Forescate zullen we in de komende weken een aantal corona-updates geven hier op de site.

KLIK HIER voor de KNHB adviezen en richtlijnen voor het spelen van wedstrijden.