Update na evaluatie weekend 29/30 augustus

Het afgelopen weekend zijn we weer gestart met het nieuwe hockey seizoen.

Naast dat er weer lekker gehockeyd werd zijn ook de maatregelen van kracht gegaan om een veilige hockeyomgeving te maken.

We zagen dat het zaterdag redelijk goed ging met het naleven van de maatregelen van maximaal aantal begeleiders per team en het registreren hiervan. Zondag ging het helaas iets minder goed waarbij met name het afstand houden tot elkaar in de dug-out en buiten de wedstrijd niet altijd gehanteerd werd.

Ook bepaalde looproutes, in en om het clubhuis, zijn niet altijd even effectief gebleken.

Vandaar dat we een aantal zaken gaan veranderen en een aantal nogmaals benadrukken.

Looproutes

De ingang tot het complex is weer via het hek bij veld 3 en niet meer door de voordeur van het clubhuis.

Bij het hek zal de wedstrijdtafel staan waar de registratieformulieren ingeleverd kunnen worden.

De wc’s zijn uitsluitend via de bar te benaderen. Volg de aangegeven looproutes in het clubhuis.

Covid coördinator

Elk thuisspelend team heeft een toegewezen covid coördinator. In LISA staat dit per wedstrijd aangegeven. De covid coördinator controleert of de juiste afstand wordt gehouden van eigen team en tegenstander en dat het veld op de juiste manier en tijd betreden wordt.

Aantal begeleiders per team

We hebben dit weekend goed gekeken naar het aantal begeleiders per team en hoe dit verliep op het complex. Hierbij zagen we veel mensen die zich hielden aan de afstandsregels maar ook regelmatig situaties waarbij te dicht op elkaar werd gestaan. Met de wetenschap dat aankomend weekend nog drukker zal zijn qua teams hebben we besloten dat we vooralsnog geen wijzigingen willen aanbrengen in het aantal begeleiders per team.

We blijven dit ook aankomend weekend evalueren en zodra we denken dat we op een veilige, verantwoordelijke manier meer begeleiders kunnen toelaten zal dit onmiddellijk opgeschaald worden.

Ook zal het registratie formuliergehanteerd blijven waarop de begeleiders (coaches, managers, aangewezen ouders, etc.) vermeld worden. Dit dient bij binnenkomst op het complex (door de teambegeleiding) te worden ingeleverd/ingevuld bij de wedstrijdtafel (zie bijlage). Teams dienen zelf te regelen welke begeleiders er mee gaan/komen kijken.Voorkom een wachtrij bij de wedstrijd tafel en vul het formulier thuis al in. Bezoekers die niet op het formulier staan, worden niet toegelaten.

Blijf afstand houden

We blijven beroep op jullie doen om de minimale afstand van 1,5 meter te hanteren, ook in de dug-out en voor en na de wedstrijd. Iedereen boven 18 jaar dient minimaal 1,5 meters afstand te houden. Jeugd mag onderling wel dichterbij staan, maar moet ook 1,5 meter afstand houden naar volwassenen. Voor jeugd onder 13 jaar gelden deze beperkingen niet.

Zie hier http://mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=2461&Volledig=1 de volledige lijst met maatregelen die gelden bij Forescate.