Corona – update 18 september 2020

De eerste competitieweekeinden zitten erop, we hebben ervaring opgedaan met maatregelen om corona verspreiding te voorkomen. We zijn tevreden over de manier waarop de meeste spelers en bezoekers met de maatregelen omgaan.
Op accenten kunnen we nog verbeteringen aanbrengen, waarmee we de club weer verder toegankelijk kunnen maken voor meer bezoekers en de bar nog beter kunnen inzetten. Gezien de positieve ontwikkelingen gaan we de zondagen openstellen voor meer publiek. Daarvoor hebben we de hulp van iedereen nodig!

Laten we ook de waarschuwingen uit de persconferentie van de regering van vanavond daarbij goed ter harte blijven nemen.

Hieronder een opsomming van de belangrijkste punten.

Op zaterdagen hanteren we:
* Voor thuisspelende teams een maximum van 1 volwassene per spelend kind
*
Voor bezoekende jeugdteams (D t/m A) een maximum van 6 volwassenen per team (inclusief de teambegeleiding)
* Voor bezoekende jongste jeugdteams (E & F) een maximum van 5 volwassenen per team (inclusief de teambegeleiding)
* Voor jeugd(leden) geen toegangsbeperkingen

Op zondagen hanteren we:
* Voor thuisspelende teams een maximum aantal bezoekers van 1 volwassene per spelend lid
*
Voor bezoekende teams een maximum aantal bezoekers van 6 volwassenen per team (inclusief de teambegeleiding).
* Een formulier ouders/bezoekers waarop contactgegevens worden gezet. Het formulier wordt afgegeven bij de wedstrijdtafel (zie link)
* Dat teams zelf verantwoordelijk zijn voor de indeling en registratie.
* Een eigen corona-coördinator per team die mee helpt dat ouders/bezoekers en de teams zich aan de regels houden.
* Voor jeugd(leden) geen toegangsbeperkingen.
* Voor de wedstrijd van Dames 1 bovenop de aantallen per team, 25 extra toeschouwers. Hiervoor gaat de registratie via mail aan: [email protected]
* Voor de wedstrijd van Heren 1 zijn bovenop de aantallen per team, 25 extra toeschouwers. Hiervoor gaat de registratie via mail aan: [email protected]

Belangrijk voor de zondag

·Spelers houden voor en na hun wedstrijden voldoende afstand tot elkaaren anderen (volwassenen en jeugd vanaf 12 jaar).

·Teams hebben na hun wedstrijd 1,5 uur de tijd om gezamenlijk een drankje te drinken. Daarna verlaten ze het Forescate complex om voldoende ruimte te maken voor anderen.

·Spelers en bezoekers houden de looproutes vrij voor anderen.

·Ga alleen het clubhuis in om een consumptie op te halen of naar de wc te gaan.

·We vragen alle toeschouwers zo kort mogelijk voor de wedstrijd te komen en zo snel als verantwoord mogelijk na de wedstrijd het complex te verlaten.

·Daarnaast wijzen we erop dat tijdens sproeimomenten de patio en het clubhuis niet de plek zijn om te schuilen, verplaats u verantwoord, buiten de sproeierrange.

Als reminder nog even de belangrijkste regels:

* Houdt afstand: minstens 1,5 meter bij volwassenen en vanaf 12 jaar tussen jeugd en volwassenen.
* Houdt u aan de algemene gezondheidsregels
* Volg de (loop)routes die zijn aangegeven op het complex en binnen het clubhuis
* Volg de instructies van de coördinatoren en verengingsfunctionarissen
* Ga zoveel mogelijk thuis naar de wc en douche thuis. Kleedkamers zijn slechts heel beperkt toegankelijk.
* Het clubhuis is alleen toegankelijk voor orders aan de bar, het bar-assortiment is door Corona-regels helaas wat beperkter dan normaal. Het clubhuis kan niet gebruikt worden om te schuilen als het regent.
* Gebruik voor verblijf voor of na de wedstrijd alleen de per veld aangewezen teamtafels, en zorg ervoor dat deze weer vrijgemaakt zijn als een volgend team van het veld komt. Blijf niet op het complex hangen.

Als we kunnen rekenen op de medewerking van iedereen, dan kunnen we weer langzaam naar een meer ‘normale situatie’. Zolang het corona virus nog heerst evalueren we doorlopend de maatregelen om een goede afweging te kunnen maken tussen veiligheid, gezondheid en plezier op de club.

Alle informatie is na te lezen op het actuele sitebericht: https://mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=2461&Volledig=1

Het registratieformulier voor Forescateteams is te vinden via deze link: https://mhcforescate.nl/files/nieuws/Registratie%20formulier%20Forescate(2).pdf