Covid - Update 15 oktober 2020

Om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan heeft premier Rutte tijdens de persconferentie van 13 oktober een 'gedeeltelijke lockdown' aangekondigd.

Voor de sport betekent dit dat alle competities voor de komende weken zijn stilgelegd en dat iedereen vanaf achttien jaar alleen mag sporten met inachtneming van 1,5 meter afstand en in groepen niet groter dan vier personen. Senioren (18+) mogen geen oefenwedstrijden spelen, ook niet onderling op de vereniging.

Voor de jeugd (<18) gelden uitzonderingen. De jeugd mag blijven sporten in teamverband zonder dat ze onderling anderhalve meter afstand tot elkaar in acht hoeven te nemen (wel tot de trainer als deze >18 jaar is). Ook mogen zij (binnen de club) onderlinge wedstrijden spelen.

Bovendien moeten met ingang van 14 oktober 2020 naast de sportkantines ook de douches en kleedkamers gesloten blijven. Kleedkamer 1 en 4 zijn daarom ook echt alleen toegankelijk voor keepers om hun spullen te pakken of terug te leggen en dus voor anderen verboden toegang.

De geplande vriendschappelijke wedstrijden die voor het aanstaande weekeinde gepland stonden kunnen dus doorgaan zolang het Forescateteams onderling betreft. Wedstrijden tegen andere clubs zijn dus afgelast.

In de komende dagen zullen we kijken of en welke onderlinge wedstrijden we centraal als club kunnen inplannen voor de komende weekenden, en welke ruimte er overblijft voor eigen team-initiatieven.

Belangrijk is dat alle wedstrijden uitsluitend door het wedstrijdsecretariaat zullen worden ingedeeld, en dat spelende teams voor of na hun wedstrijd zullen kunnen worden ingedeeld voor diensten voor wedstrijdtafel of centrale covid-toezichthouder/handhaver.