Corona Update 27-10-2021

Gelukkig zijn de corona-maatregelen weer iets minder streng en kunnen we weer buiten hockeyen. Als club willen we zoveel mogelijk hockey op een veilige manier aanbieden, rekening houdend met de beperkingen door die er rondom Corona gelden en uiteraard de landelijke maatregelen.

In de landelijke persconferentie van dinsdag 2 november zal duidelijk worden wat we de komende tijd mogen verwachten.

Het clubhuis is helaas nog steeds alleen toegankelijk voor het halen of brengen van hockeyspullen en keepersspullen of een kort gebruik van WC en het doen van en ophalen van bestellingen aan de bar. Het clubhuis is absoluut GEEN verblijfsruimte.

Richtlijnen en afspraken

Om ervoor te zorgen dat we met elkaar kunnen blijven sporten, is het van groot belang dat iedereen zich houdt aan de speciale richtlijnen en afspraken vanuit de overheid en veiligheidsregio’s. De KNHB vraagt iedereen (verenigingen, hockeyers, vrijwilligers en hockeyfans) de richtlijnen goed door te nemen, zodat we er gezamenlijk zorg voor kunnen dragen dat we competitie kunnen blijven spelen op een veilige en verantwoorde manier.

Belangrijk blijft dat positieve testresultaten steeds tijdig aan de club gemeld worden, dat kan per mail aan: [email protected]. Op die manier kunnen we als club zoveel mogelijk doen om verspreiding van het virus te voorkomen.

Basisregels voor de sport

De KNHB roept iedereen allereerst op om alle overheidsrichtlijnen in acht te nemen. Houd je aan alle adviezen:

* Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.

* Houd zoveel mogelijk veilige afstand.

* Beperk je reisbewegingen.

* Vermijd drukte.

* Was vaak je handen.

* Houd je ook aan de regels met betrekking tot thuisblijven c.q. in quarantaine gaan wanneer je dit gevraagd wordt of wanneer je klachten hebt.

* Positief geteste spelers of spelers die verplicht worden gesteld in quarantaine te gaan, blijven thuis en nemen niet deel aan (oefen)wedstrijden, trainingen of eventuele andere clubactiviteiten.
Dit geldt ook voor alle huisgenoten (tenzij deze volledig ingeënt of hersteld zijn).

* Bij een positieve test binnen een team, bepaalt de GGD op basis van bron- en contactonderzoek de gevolgen voor de rest van het team. Als hockeyers tijdens een (oefen)wedstrijd of training niet meer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van een andere persoon verblijven, wat in de regel zo is, dan zal de GGD teamgenoten vaak zien als ‘overige niet nauwe contacten’. Deze spelers mogen blijven deelnemen aan wedstrijden en trainingen maar moeten hun gezondheidssituatie goed in de gaten houden en thuisblijven zodra een van de door de overheid genoemde klachten optreedt. Daarbij geldt: safety first, neem je verantwoordelijkheid!