Corona Basisregels
Als club willen we zoveel mogelijk hockey op een veilige manier aanbieden, rekening houdend met de beperkingen door die er rondom Corona gelden en uiteraard binnen alle landelijke maatregelen.

Richtlijnen en afspraken

Om ervoor te zorgen dat we met elkaar kunnen blijven sporten, is het van groot belang dat iedereen zich houdt aan de speciale richtlijnen en afspraken vanuit de overheid en veiligheidsregio’s. De KNHB vraagt iedereen (verenigingen, hockeyers, vrijwilligers en hockeyfans) de richtlijnen goed door te nemen, zodat we er gezamenlijk zorg voor kunnen dragen dat we kunnen blijven hockeyen op een veilige en verantwoorde manier. Publiek op het complex is op dit moment ook nog niet toegestaan.

Basisregels voor de sport

De KNHB roept iedereen allereerst op om alle overheidsrichtlijnen in acht te nemen. Houd je aan alle adviezen:

* Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.

* Houd 1,5 meter afstand.

* Beperk je reisbewegingen.

* Vermijd drukte.

* Was vaak je handen.

* Houd je ook aan de regels met betrekking tot thuisblijven c.q. in quarantaine gaan wanneer je dit gevraagd wordt of wanneer je klachten hebt.

* Positief geteste spelers of spelers die verplicht worden gesteld in quarantaine te gaan, blijven thuis en nemen niet deel aan (oefen)wedstrijden, trainingen of eventuele andere clubactiviteiten.

* Bij een positieve test binnen een team, bepaalt de GGD op basis van bron- en contactonderzoek de gevolgen voor de rest van het team. Als hockeyers tijdens een (oefen)wedstrijd of training niet meer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van een andere persoon verblijven, wat in de regel zo is, dan zal de GGD teamgenoten vaak zien als ‘overige niet nauwe contacten’. Deze spelers mogen blijven deelnemen aan wedstrijden en trainingen maar moeten hun gezondheidssituatie goed in de gaten houden en thuisblijven zodra een van de door de overheid genoemde klachten optreedt. Daarbij geldt: safety first, neem je verantwoordelijkheid!

1,5 meter afstand

> Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en ten opzichte van volwassenen geen afstand te houden.

> Voor leden uit hetzelfde huishouden geldt dat ook zij onderling geen afstand hoeven te houden.

> Jongeren van 13 tot 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden op het veld, maar wel daarbuiten en binnen en buiten het veld tot volwassenen.

> Volwassen dienen te allen tijde afstand te houden ten opzichte van elkaar en jongeren vanaf 13 jaar.

Clubhuis

Het clubhuis is nog steeds alleen toegankelijk voor het halen of brengen van hockeyspullen en keepersspullen of een kort gebruik van WC of koffieautomaat. Het clubhuis is absoluut GEEN verblijfsruimte. De inmiddels geldende landelijke verplichting tot het dragen van mond/neus-maskers is uiteraard in het clubhuis ook gewoon van toepassing (dus ook op weg van en naar bijvoorbeeld WC's).

Looproutes:

Hoe meer traingen en wedstrijden we mogelijk willen maken, hoe belangrijker het word om te zorgen dat teams niet onnodig met elkaar in contact komen bij het betreden of verlaten van de velden. Volg daarom altijd zonder uitzondering de voorgeschreven looproutes.