Corona-maatregelen en voorbereidingen nieuwe seizoen UPDATE 26 augustus

Coronamaatregelen:

Bij de laatste persconferentie op 13 augustus is bekend gemaakt dat de meeste coronamaatregelen voorlopig gehandhaafd blijven.
We zetten de maatregelen op de club voor jullie op een rij:

Toeschouwers welkom tijdens (oefen)wedstrijden
Toeschouwers zijn toegestaan op het complex tijdens de (oefen)wedstrijden. Voor publiek en begeleiding van teams geldt de verplichting van registratie en gezondheidscheck. Dit is mogelijk via de QR-code die op de club hangt bij de ingang of alvast online met bovenstaande QR-code. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mensen die wel of niet gevaccineerd zijn: iedereen is welkom mits met geen gezondheidsklachten heeft.

Basisregels
We roepen iedereen op om alle overheidsrichtlijnen in acht te nemen en zich te houden aan onderstaande basisregels:

·Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
·1,5 m afstand van anderen
· Vermijd drukte
·Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie
·Schud geen handen

1,5 meter afstand

·Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en ten opzichte van volwassenen geen afstand te houden.
·Jongeren van 13 tot 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden maar moeten dit wel tot volwassenen.
·Volwassen dienen te allen tijde afstand te houden ten opzichte van elkaar en jongeren vanaf 13 jaar*Tijdens het sporten hoeven zij geen 1,5 meter afstand te houden.

Publiek
Voor het toelaten van publiek gelden op dit moment de regels van placering (vaste zitplaats en 1,5 meter afstand). Omdat dat rond het veld niet mogelijk is, is staan op een afgebakende plek met in acht neming van 1,5 meter afstand ook mogelijk. Daarvoor hebben we op Forescate de blauwe "sta-stippen” rond de velden op het tegelpad aangebracht.

Sportkantines
Voor sportkantines gelden de regels zoals die voor de horeca gelden.
Dat wil zeggen dat het clubhuis geen verblijfsruimte voor personen of teams zal kunnen zijn maar alleen gebruikt zal woorden voor ontvangst, doorgang en voor het bestellen en ophalen van bestellingen aan de bar of koffieautomaat.

Looproutes
De meeste van de in de afgelopen tijd gebruikte verplichte looproutes hebben we inmiddels afgebouwd. Wat voorlopig nog wel zal blijven is de situatie dat we de toegang tot het complex via het stalen toegangshek links van de ingang zullen laten lopen, en de uitgang vanaf het complex via het hek naast de tribune van veld 1. Zo voorkomen we tegengestelde loopbewegingen en houden we het besmettingsgevaar zo klein mogelijk.

Kleedkamers
Kleedkamers en douches mogen worden gebruikt. Uiteraard wel met inachtneming van de basismaatregelen, zoals de 1,5 meter afstand.

Autoreizen
We moedigen spelers en publiek zoveel mogelijk aan om op de fiets naar de club zullen komen.Wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, adviseren wij personen vanaf 13 jaar een mondkapje te dragen We houden ook de huidige veilige verkeers- en parkeersituatie nog deels in stand zolang de coronamaatregelen van kracht zijn.

Bijlage: CoronamaatregelenendevoorbereidingvoorhetnieuweseizoenUPDATE26augustus.pdf