Uitgifte uitloopmaskers seizoen 21-22
Voor het komend seizoen is het beleid van MHC Forescate met betrekking tot het verstrekken van uitloopmaskers veranderd.

Artikel 4.2 van het spelreglement stelt:

Spelers mogen niets dragen dat gevaarlijk kan zijn voor andere spelers
Het is toegestaan om bij het verdedigen van een strafcorner of strafbal een glad masker in een transparante, of enkele kleur, of gezichtsmasker met metalen grill te dragen dat aansluit bij de vormen van het gezicht zolang de strafcorner of strafbal duurt, inclusief het gelijk nemen van de vrije slag als die wordt toegekend na een strafcorner waarbij de bal wordt gespeeld naar een andere speler (geen selfpass); het dragen van een gezichtsmasker tijdens het verdedigen van een strafcorner of strafbal is primair bedoeld om de veiligheid te waarborgen; het dragen van gezichtsmaskers die in overeenstemming zijn met de onderliggende gedachte van deze richtlijn moet worden toegestaan; – is niet toegestaan om zich met een masker op zodanig te gedragen dat het intimiderend is of gevaar oplevert voor tegenstanders; – is niet toegestaan om in andere omstandigheden hoofdbescherming (gezichtsmasker of andere beschermende hoofdbedekking) te dragen.

De tot nog toe gebruikte plastic maskers geven goede bescherming, maar de nieuwe metalen maskers verdelen bij harde ballen de impact over het voorhoofd en de kin.
Voor de jongste jeugd en D lijn blijven de bekende plastic maskers in gebruik, vanaf de C lijn worden per team 2 metalen uitloopmaskers door de vereniging in bruikleen gegeven, te gebruiken door de eerste uitloper en de lijnstopper. De maskers zijn verpakt in een blauwe tas met daarop een label met de team aanduiding.

Extra maskers kunnen door de teams zelf worden aangeschaft. Bij Verbunt Hockey hebben we een korting van 15% kunnen bedingen.
De kortingscode hiervoor is: Forescate2021!

Om het gebruik van contant geld te beperken is de borg vervallen en tekent de ontvanger een verklaring dat er, in het geval dat er maskers zoek raken of niet worden ingeleverd een boete kan worden opgelegd van € 40,-- per masker dat ontbreekt.
Komend weekend zullen de tassen met de maskers bij de wedstrijdtafel worden uitgegeven.

De uitgifte van keepersmaterialen heeft al in juni plaatsgevonden en nieuw bestelde delen worden door de materiaal commissie in de locker gelegd of direct aan de keeper uitgegeven.

Wij wensen iedereen een heel sportief en gezellig seizoen toe.

De materiaalcommissie.