Welkom terug ! (Column van de Voorzitter)

Een nieuw hockey seizoen staat voor de deur. Jong en oud mogen eindelijk weer competitie spelen. Er is weer keihard gewerkt door de hockeyorganisatie om alles weer op te starten. Zaterdag en zondag is het weer volle bak. De afgelopen tijd is het iedere keer weer drukker geworden met het opstarten van trainingen en waar mogelijk ook oefenwedstrijden. Hebben we de vaardigheden nog? En hoe is het met de conditie? We zullen er achter komen nu de eerste echter wedstrijden echt beginnen. De voorcompetitie van jongens A1 is in ieder geval al goed begonnen met de winst van afgelopen week.

Het heeft allemaal erg lang geduurd voordat we weer tegen andere clubs mogen spelen en dat iedereen weer voluit mag trainen. Ondanks langer doortrainen en een korte regionale competitie voor de jeugd aan het einde van afgelopen seizoen, snakken de meesten van ons naar een ouderwets hockeyjaar, waar ook meer ruimte is voor gezelligheid en het aanmoedigen van onze spelers en speelsters.

Om het jaar goed te laten verlopen blijven we wel afhankelijk van de ontwikkelingen rondom de corona-besmettingen. Het gaat voorlopig de goede kant op, maar we moeten waakzaam blijven. Dat betekent dat iedereen goed de berichten in de gaten moeten houden en zich aan de regels moet houden. Het blijft dus nog even opletten met elkaar. Dat geldt ook voor publiek dat welkom is, maar zich wel dient te registreren. Blijf verder thuis als je klachten hebt. Alleen dan zullen we een mooi hockeyjaar kunnen maken.

Met het eerste BFF-toernooi voor veteranen en trimmers hebben we laten zien dat het kan. Aan het toernooi, georganiseerd door Vrienden van Forescate, namen ruim 220 spelers deel.

Het was een zeer geslaagd toernooi, met veel lol, spelplezier en een heerlijke barbecue aan het eind. Daarmee had de club een beetje zijn eigen ‘Fieldlab-experiment’. Door het goede weer konden we gelukkig allemaal buiten het clubhuis blijven, zonder gevaar voor dus besmettingen. We danken de Vrienden van Forescate voor het organiseren van deze gezellige dag.

Voor het komende jaar zullen we blijven kijken waar de gezelligheid kan terugkeren, we hebben iedereen namelijk heel erg gemist. Kom dus vooral weer terug naar de club. Het clubhuis kan alleen nog steeds niet als verblijfplaats open zijn, wel om wat te eten of drinken te halen. Bij slechter wordend weer wordt het ongetwijfeld een uitdaging om iedereen buiten te houden. Goed gekleed naar de club dus en neem als het regent een paraplu mee.

Een andere reden om naar de club te komen is om te helpen in de organisatie. We kunnen namelijk altijd hulp gebruiken in het bestuur, commissie of een van de vele andere dingen die geregeld moeten worden om een leuke en sportieve club te kunnen blijven. We merken dat de lasten steeds meer door een kleiner wordende groep worden gedragen en dat is jammer, want bestuurs- of vrijwilligerswerk kan ook heel leuk zijn. Je leert er van, draagt positief bij en je krijgt veel meer inzicht in het functioneren van een best grote organisatie. Voor jeugd en jong senioren kan het ook een hele goede manier zijn om je organisatievaardigheden te ontwikkelen. Wil je meer weten? Stuur me een berichtje via [email protected]

Nog even voor de agenda:
Op zondag spelen onze Dames 1 (in de buurt) bij Roomburg en Heren 1 (verder weg) in Oosterhout bij De Warande.
De week erna spelen op 19 september onze vlaggenschepen thuis en we zullen dan onze formele seizoensopening vieren.

Verder hebben we onze Algemene Leden Vergadering op 27 september!

Ik wens iedereen een prachtig hockeyjaar toe!