Positief getest ? of in quarantaine ?
Wanneer mogen de kinderen weer uit quarantaine/isolatie?

Door oplopende besmettingen op o.a. basisscholen in Voorschoten, zijn er veel vragen over de quarantaine regels. Voor de duidelijkheid hebben we een overzicht gemaakt wanneer kind(eren) (weer) welkom zijn op de club.

• Kinderen die niet positief getest zijn: kunnen zich op dag 5 van hun quarantaine laten testen. Bij een negatieve uitslag kunnen deze kinderen uit quarantaine. Bij een positieve uitslag blijft uw kind nog 5 dagen in quarantaine om de volledige periode van 10 dagen vol te maken, op dag 11 mag hij of zij dus weer naar buiten.

• Kinderen die positief getest zijn met klachten: als uw kind na 7 dagen vanaf het begin van de corona gerelateerde klachten + 24 uur klachtenvrij is, mag uw kind uit quarantaine/isolatie.

• Kinderen die positief getest zijn zonder klachten; dan geldt dat een niet-immuun kind minimaal 5 dagen na de testafname in isolatie moet blijven. Voor immune kinderen (volledig gevaccineerd of in het laatste half jaar corona doorgemaakt) is dit 3 dagen.

Algemeen beleid voor contacten met een positief getest persoon:

Voor iedereen gelden bovendien de volgende algemene regels.
In alle gevallen geldt: heb je klachten, laat je testen.