Startinformatie Zaalhockey 2023-2024 (met LINKS)
Beste coaches, Managers, Aanvoerders en (Zaal)Scheidsrechters,

Dit weekeinde starten we met de eerste zaalwedstrijden van de zaalhockey competitie 2023/2024.

In voorbereiding daarop zijn op de club weer de jaarlijkse informatie-avonden zaalhockey gehouden voor coaches, managers en aanvoerders en scheidsrechters.

Zoals gebruikelijk geven we in dit bericht niet alleen de link naar deze presentaties, maar is in dit verzamelbericht ook een groot aantal andere handige links opgenomen voor een succesvol zaalhockeyseizoen.

Let op: De nieuwe landelijke regels voor het leveren van scheidsrechters/spelleiders bij jeugdwedstrijden blijven ook dit seizoen van toepassing, voor de jongste jeugd wijzigt er daarin wel iets.

1. Powerpoint presentatie en informatieboekjes
voor Coaches/managers/ en aanvoerders
:
- Klik hier voor het jaarlijkse informatieblad voor coaches, managers en aanvoerders van onze zaalteams.  (Dit boekje is ook vanaf vrijdag 1 december als gedrukte versie op te halen achter de bar !)
- Klik hier voor de powerpoint van de presentatie voor O-18 (A-D) coaches en Senioren door onze manager HTZ, Daniël Hulkenberg
- Klik hier voor de powerpoint van de presentatie voor O8-10 Jeugd coaches door Pieter Moorees en Daniël Hulkenberg
Klik hier voor de informatie voor onze Jongste jeugd teams (2022).
- Klik hier voor de "one-pager"vanuit de KNHB voor O8 en O9 teams.
- Klik hier voor de "one-pager"vanuit de KNHB voor O10 teams.
Klik hier voor de huisregels van de trainingszaal in de British School
- Jaarlijks geeft de KNHB districtscommissie een kickoff-presentatie voor alle
verenigingen, Klik hier voor de meest relevante sheets.

2. De spelregels zaalhockey
- Klik hier voor het spelregelboekje zaalhockey Forescate (met directe links), als handleiding voor de scheidsrechters en spelbegeleiders.
- Klik hier voor het complete spelreglement zaalhockey van de KNHB
- Klik hier voor en schematisch overzicht van verschillen tussen veld- en zaalhockey door de KNHB.

3. Voor Scheidsrechters:
Klik hier voor de presentatie voor zaalscheidsrechteres op Forescate door Denis Dofferhoff
Klik hier voor de KNHB scheidsrechtersbriefing
Klik hier voor de arbitrage afspraken zaalhockey 2023-2024
Klik hier  voor de standaard arbitrage afspraken zaalhockey 2022-2023

4. De zaalleidingsdiensten
Klik HIER voor het overzicht van alle zaaldiensten voor onze club, gesorteerd op team.  (volgt na laatste competitieaanpassingen op 4 december)
Klik HIER voor enige achtergrondinformatie over zaalleiding en wedstrijdtafel vanuit districtscommissie van de KNHB

5. Overzichten/compleet wedstrijdschema Forescateteams.
Voor het regelen van invallers tussen coaches, voor het plannen van uw toeschouwersaanwezigheid en voor lijncoordinatoren en andere functionarissen die wedstrijden bezoeken, krijgen we vaak het verzoek om een totaaloverzicht van de alle wedstrijden die onze teams spelen. Vandaar dat u als service een overzicht op sortering van team hier kunt vinden. Let op: dit is een momentopname de meest actuele informatie is te vinden via LISA, site en achter uw persoonlijke inlog.

Klik HIER voor het overzicht van alle wedstrijden voor 2023/24, gesorteerd op team.  (volgt na laatste competitieaanpassingen op 10 december)

Klik HIER voor het overzicht van alle wedstrijden voor 2023/24, gesorteerd op datum en tijd.  (volgt na laatste competitieaanpassingen op 10 december)

6. Keepersmateriaal
Voor het begin van een zaalseizoen moeten de keepersuitrustingen op sommige punten gewijzigd worden. Zo zijn bijvoorbeeld aan alle teams inmiddels zaalriempjes ter beschikking gesteld. Onze tip is om voor de aanpassingen ruim de tijd te nemen, een goede montage kan best eens 30 minuten kosten !

7. Afgelastingen
In de zaalperiode zullen zo weinig mogelijk afgelastingen plaatsvinden, mede omdat zaalwedstrijden bijna nooit ingehaald worden.
Alleen bij extreme weersomstandigheden kan de districtsleiding soms een last minute afgelasting doen. Deze afgelastingen zijn terug te vinden op de daarvoor bestemde KNHB-website: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/afgelastingen-seizoen-2022-2023
Berichten over afgelastingen gaat altijd en uitsluitend geautomatiseerd naar de teams via het in de ledenadministratie bekende mailadres, zorg dus vooral dat uw persoonlijke contactinformatie in LISA altijd up-to-date is !

8. Sluiting clubhuis.
Tenslotte herinneren wij u even aan het ophalen van de keepersmaterialen uit het clubhuis, omdat het clubhuis in de winterperiode meestal gesloten zal zijn.

We wensen jullie veel plezier en succes met de wedstrijden.

Met vriendelijke groet,

MHC Forescate