Enquête zaalhockey

De club is al jaren druk met de vraag of we zaalhockey beter kunnen ondersteunen. Het grootste probleem daarin is op dit moment het gebrek aan zaalcapaciteit in onze gemeente. De Vliethorst biedt te weinig capaciteit voor alle binnensporten en de andere zalen zijn niet geschikt voor wedstrijden en trainingen. Daardoor kunnen de meeste teams te weinig in de zaal zelf trainen en is het alternatief met behulp van balken op de velden onvoldoende vergelijkbaar met het echte zaalhockey.

Het bestuur vindt dat we toch meer aandacht aan zaalhockey moeten blijven geven. De winterstop is anders namelijk te lang. We vinden dat iedereen goed genoeg in beweging moet blijven en de hockeyvaardigheden moet blijven ontwikkelen. Bovendien laat zaalhockey zien, dat de technische en tactische vaardigheden erop vooruitgaan als er genoeg aandacht aan wordt besteed. Met de huidige capaciteit in het dorp gaat dat niet lukken en er is ook geen zicht op uitbreiding vanuit de gemeente van geschikte zaalhockey mogelijkheden in de komende jaren.

Een geschikt alternatief voor hockeyclubs is het plaatsen van een blaashal op de eigen velden in de winterperiode. De blaashal biedt veel meer mogelijkheden voor alle teams om hun vaardigheden te oefenen. Bovendien krijgen teams die geen competitie spelen in de zaal ook de mogelijkheid om indoor te trainen. Als er een blaashal komt is die er dus voor iedereen.

Voor zowel de financiering van een blaashal als voor de jaarlijkse exploitatie is draagvlak en ondersteuning nodig van de leden en ouders van jeugdleden.

Het bestuur heeft vandaag een enquête per mail uitgestuurd om een beeld krijgen hoe er binnen Forescate wordt gedacht over zaalhockey in het algemeen én over een mogelijke eigen zaal-accommodatie, met alle daarbij behorende verplichtingen. Want naast ondersteuning voor de financiering is er ook jaarlijks hulp nodig bij het opzetten en afbreken van de hal en zal er toezicht gehouden moeten worden, zal de bar bemand worden en zullen vele andere vrijwilligerstaken moeten worden uitgevoerd.

We hopen op een zo groot mogelijke respons, om ons zo goed mogelijk te kunnen oriënteren op de wensen en mogelijkheden.

Vul daarom a.u.b. de enquête in (voor jezelf en/of jouw spelende kind) via een link uit de mail (de tweede link werkt in praktijk het beste). Het invullen van de enquête kost gemiddeld ongeveer 3 minuten.
De enquête staat open tot 19 maart, dus stuur je antwoorden voor die datum in!