Twee oud-internationals tekenen voor de keeperstrainingen 2022-2023

In deze periode worden de handtekeningen gezet onder de contracten van onze trainers voor volgend jaar. Het eerste duo dat we in deze serie presenteren is niet de minste: voor de keepers hebben we twee voormalig internationals: de oud-keeper en -aanvoerder van het Pakistaanse nationale team: Salman Akbar en de voormalige keeper van het Amerikaanse elftal: Kevin Segeren.

Deze heren zullen met hun keepersschool SGK weer de trainingen verzorgen voor de keepers van Forescate. Zo krijgen keepers blijvend de aandacht die ze verdienen. SGK helpt Forescate om de kwaliteit van keeperstrainers en keeperstrainingen verder te verhogen en zo ervoor te zorgen dat we enthousiaste keepers opleiden die zich optimaal ontwikkelen.

Wie zijn Salman en Kevin? Salman (op foto tekent hij het contract) heeft met het Pakistaanse team twee keer deelgenomen aan de Olympische Spelen (2004 en 2008) en is destijds uitgeroepen tot beste keeper van de wereld. Hij heeft 230 interlands voor Pakistan gespeeld. Momenteel is Salman professioneel keeperstrainer. Hij begeleidt keepers van beginners- tot internationaal- en olympisch niveau; van Japan tot Forescate.

Kevin is voormalig keeper van het Amerikaanse nationale elftal en heeft ruime ervaring als keeperstrainer van zowel jeugd- als seniorenkeepers bij verschillende hockeyclubs in Nederland en bij de district teams van de KNHB. Daarnaast heeft hij meer dan 275 wedstrijden voor Forescate H1 onder de lat gestaan. Zijn betrokkenheid bij de Forescate keepers als club-icoon is daarmee extra bijzonder.  Hieronder Kevin in actie.

We zijn erg trots en blij om met hen verder te kunnen werken aan de ontwikkeling van onze keepers. Het is mooi om te zien dat onze keepers een hechte groep vormen. Een groep die speciale aandacht verdient want het is zoals Salman en Kevin het noemen: de mooiste positie op het veld.