Feestelijke start lustrumjaar MHC Forescate!

Vrijdag 1 juli was het 60 jaar geleden dat de hockeyclub MHC Forescate werd opgericht, en afgelopen vrijdag vierde de vereniging met een groot aantal aanwezigen deze mijlpaal.

De Voorschotense burgermeester Nadine Stemerdink opende officieel het lustrum jaar van MHC Forescate. Met een persoonlijke anekdote benadrukte ze daarbij het belang van samenwerking en teamwork, zowel in het veld maar ook daarbuiten, refererend aan het belang van alle vrijwilligers die samen MHC Forescate maken. Doordat deze mensen al 60 jaar samen Forescate sterk maken, is de club zoals deze nu is: een gezellige familie hockeyclub met ruim 1200 leden!

De opening van het lustrumjaar was natuurlijk reden voor een feestelijke borrel, maar ook een mooie gelegenheid om alle club-vrijwilligers te bedanken. Er werd afscheid genomen van verschillende lijncoördinatoren en van Tim Pont als manager HockeyTechnische Zaken.
Bovendien telt de club sinds vrijdag twee nieuwe ‘Leden van verdienste’!

Het eerste Lid van verdienste is Conny van der Meijden, die lang manager was van verschillende jeugdteams maar daarnaast inmiddels al 19 jaar (!) de webredactie voor Forescate verzorgt, ondanks haar gezondheids-beperkingen door ALS. Met een bewonderenswaardige snelheid en scherpte plaatst ze websiteartikelen, met de juiste taaltechnische aanpassingen waar nodig. Ondanks het feit dat haar ziekte ook haar spraakvermogen heeft aangetast, is Conny een enorm waardevolle factor in de clubcommunicatie. Haar positieve instelling werkt aanstekelijk en de benoeming tot Lid van verdienste is een enorme blijk van waardering voor het vele werk dat ze voor Forescate verzet.
Dat geldt natuurlijk ook voor het andere vrijdag benoemde Lid van verdienste: Marie José Luitjes. Marie José heeft 13 jaar geleden het G-hockey binnen de club opgestart en het team begeleid met training en coaching. Voorafgaand aan deze periode zat zij in verschillende andere commissies en heeft zij jarenlang vrijwilligerstaken op zich genomen.
Mensen zoals Conny en Marie José maken het verschil: zij maken Forescate!

Na het ‘officiële’ gedeelte, waar veel oud leden en genodigden bij aanwezig waren, was er aansluitend een barbecue om alle club-vrijwilligers te bedanken. Zonder hen was het ook dit seizoen weer onmogelijk geweest om zo’n geslaagd en sportief hockeyseizoen te beleven!

Zaterdag waren de hockeyvelden gevuld met wedstrijden van de G-Hockey. Zij speelden een drieluik met het G-hockeyteam van HC Alphen a/d Rijn en de eigen ouders. Onder een stralende zon werden de wedstrijden gespeeld en het lustrum gevierd. Na afloop was er speciale aandacht voor hun begeleiders Marie-Jose, Nicole en Inge die uitgebreid werden bedankt . Ook deze mooie G-hockeydag werd door de dames georganiseerd, met een bijdrage van de Stichting Katapult.

Na de zomer zal op 26 en 27 augustus het lustrum feestelijk worden ingeluid voor alle leden, oud-leden, familieleden, trouwe bezoekers, bekenden en vrienden van Forescate met een heus "Festival” met vele attracties en muziek. Van lang niet alle oud-leden is echter het actuele e-mailadres bij Forescate bekend. Dus als u deze zomer nog oud-leden spreekt, wijs hen dan gerust op dit artikel, of de lustrumplanning in verschillende site-berichten

Foto's: A. v.d.Meulen / L. Wisman / A.de Gruiter