ZAAL-regelwijzigingen; info voor scheidsrechters

Dames en heren scheidsrechters en anderen,

Er zijn door de KNHB - voor het zaal reglement - kleine regelwijzigingen en wat belangrijke aanvullingen op de regels gegeven.

We gaan hier op 14 december uitgebreid op in.

Twee dingen wil ik toch even op deze manier onder de aandacht brengen.

1. Het is dit seizoen toegestaan om een aanvallende vrije slag op de helft van de tegenstander DIRECT VIA DE BALK de cirkel in te spelen.

Vorig jaar was dit niet toegestaan.

2. H
et is ten strengste verboden om van dichtbij, door een laag zittende speler heen te spelen.

Dit was al een regel maar de aanvulling is:

De stick van de speler moet al op de grond liggen vóór er gespeeld wordt. Is dat niet zo – ligt de stick dus niet op de grond - dan is het geen overtreding.

Bij de eerste overtreding hoort een passende spelstraf en direct een waarschuwing of een groene kaart. Bij de tweede keer hoort ook een spel straf en een gele kaart. Dit kan ook een andere speler van hetzelfde team zijn.

De rest van de briefing kunt u op de site van de KNHB lezen of 14 december naar de club komen.
(!) Zie ook sitebericht mbt Spelregelavond Zaalhockey (incl link naar actuele spelregelement): http://www.mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=283&Volledig=1

Veel plezier in de zaal,

Mark de Kock